Hujan : apa yang ingin kau khabarkan ?

Posted by Leeza | Posted in

Setelah berhari-hari panas, hujan pun turun dengan lebatnya sejak June bangunkan saya dari tidur yang lena jam 4 pagi untuk solat. Kebetulan malam tadi saya tidur agak lewat .Fikiran saya sarat dengan segala problema dan saya memang amat susah hati. Hujan yang turun lebat itu merisaukan mak saya dengan keadaan cucu2 nya Luqman dan Ridhwan yang hendak pergi ke sekolah.Namun saya sentiasa biasa dengan masalah ini, janji anak2 itu mahu ke sekolah.

Di sekolah, masalah kerja saya hadapi dengan tenang , memang saya akui sejak trainees ada, masa saya banyak terluang . Saya gunakan untuk menyiapkan PEKA dan Diagnostik Test.Bukan kerja menjadi fikiran namun sesuatu dan sesuatu. Puas saya bertanya banyak pendapat dan nampaknya banyak pro dari kontra. Saya tawakal sahaja.....biar Allah menentukan. Bila hujan turun tanpa henti saya dan Adil menjadi mangsa usikan sebab kemungkinan rumah banjir....alhamdulilah ketika pulang tengahari ,tak ada apa2 berlaku. Jika banjir,mahu kampung saya masuk guiness of record sebab banjir di luar kawalan atau banjir luar tabi'i.

Ya... saya harus luahkan....cerita ini semakin menarik dan adakah akan bertemu penghujung cerita yang bahagia? Atau cerita ini akan terus berkelana sehingga ia menjadi cerita yang semakin hambar? Jawapannya menjadi satu rahsia peribadi.

Comments (0)