Shopping dan misi khas

Posted by Leeza | Posted in

Someone special said to me : Ko dalam blog beria2 sakit, tapi boleh pulak berjalan-jalan.....lepas tu dia buat kartun gelak berguling2 yang memang saya tak suka langsung.

Saya mempunyai beberapa misi sebelum saya ke Kuala Lumpur.

1. Menziarahi Makcik dan Ariza sekeluarga.
Terkejut saya dengan cucu2 makcik yang ramai. Dulu masa masih sekolah, rumah makcik memang selalu dikunjungi oleh kawan2 anak makcik termasuk saya. Jadi bagi saya mereka ini adalah keluarga saya juga.Dalam hati saya berjanji yang saya akan selalu mengunjungi rumah makcik biarpun mereka semua tiada balik bercuti. Nasib saya tak jumpa kak Madzalina....hehehe, dalam entry saya yang dulu saya ada mengata beliau dan Riza dah bagitahu kak Ina...aduhhhh mahu telinga ini kena piat kang....hahaha.Ala kak Ina...akak memang cantikpun tetapi kalah dengan makcik sebab makcik masa muda sangat cantik..huhuhu.

2. Melawat abang D saya .
Namun abang D dan kakak Nurul tiada di rumah....maybe abang D kena pergi hospital untuk treatment kakinya. Saya cuma jumpa Farid Asyraf dan Faris Danial.

3. Pergi ke Klinik.
Saya pergi ke klinik untuk gastrik saya. Menurut doktor , mungkin sebab saya pernah keracunan makanan semasa jamuan hari guru lepas menyebab urat perut saya masih lemah. Sebab itu saya tak boleh makan pedas...namun dasar orang degil....maggi kari itu juga yang disukai.So, rasalah...

4. Keluar dengan geng bujang saya : YOM dan Mak Haji.
Kalau keluar dengan mereka kena banyak bersabar sebab mereka ini cerewet kalau membeli barang2. Biasanya kami kalau di pekan berpecah ,bawa haluan masing2 sebab pilihan dan tujuan tidak sama. Selalunya si YOM selalu jadi supir dan saya jadi tourist guide. Tapi selalunya saya selalu bagi petunjuk salah......marah supir bila kena banyak kali tawaf jalan. Kalau dengan geng ustazah2 dari Semenanjung, saya yang kena perli sebab bukan saya bawa jalan tapi mereka lebih arif dari saya sendiri. Buat apa nak marah...memang saya blurr pasal jalan.

5. Misi mengisi stok makanan, ubatan dan keperluan rumah
Saya kan pergi bercuti.Bunyinya jahat sebab pergi seorang diri tanpa membawa mak saya. Mak saya taklah sihat sangat ....tetapi dia rela tinggal daripada mengikut saya berjalan. Dia kenangkan cucu2nya yang ada terutama si Luqman. Jadi saya memastikan semua stok makanan , ubatan dan keperluan rumah lengkap semasa ketiadaan saya. Belum lagi dengan barangan yang perlu saya bawa termasuk sabun mandi....hehehhe kat KL takde sabun ke? Susah saya nak berjalan kat sana....sebab KL besar.

Dan lawaknya saya mendapat 2 tandan pisang daripada ayah mak Haji. Bukannya apa , saya tengah mencari pisang masak untuk dibuat kuih lepat pisang. Anak saudara saya si Angah kelmarin call kata teringin...agaknya dia pregnant lagi kot? Dapat cucu saudara ke 11 kah saya nanti?

Setelah menghantar mak haji dan Yom....saya sampai di rumah jam 9 malam. Jalan kampung tahu sajalah....terangkat kaki saya melihat besarnya ular tebu melingkar di jalan tanpa menyedari yang diri sendiri tengah memandu. Meremang bulu tengkuk saya sebab abang saya pernah nampak benda pelik2 kat situ.....jadi...saya memasang CD ayat AlQuran di dalam kereta.

Comments (0)