Trainees dan praktikum

Posted by Leeza | Posted in

Semalam Kiew call bertanyakan kertas litmus untuk eksperimennya esok. Kebetulan hari ini saya dah bagitahu nak observe mereka berdua. Awal pagi lagi saya dah minta porfotlio dan persediaan mengajar mereka. Kelihatan mereka berdua nampak kalut. Dalam hati saya tersenyum gelihati.....takutnya mereka dengan saya. Alhamdulilah setelah beberapa kali teguran ,mereka nampaknya meningkatkan cara penulisan persediaan mengajar mereka. Jadi saya berikan markah 4. Saya nervous memantau mereka dan mereka pula nervous dipantau.
Keduanya boleh menyampaikan isi pelajaran dengan baik . Cuma seorang nampak cepat dan tidak jelas . Seorang pula nampak confident tetapi kawalan kelas dan time management kurang.
Biasalah mereka kan baru....apa yang saya dapat dari hal ini ialah, saya begitu seronok pula memberikan idea, membetulkan kesilapan mereka dan membimbing mereka. Agaknya minat saya ke arah penaziran dah ada kot.

Sekumpulan pelatih matematik pula nampak mesra. Dan mereka mengkhabarkan tentang anak murid saya Lodi Bryner. Lodi sekarang sama badge mereka tetapi dia major sains. Harap dia dapat sekolah saya pula tahun depan. Apa yang pasti saya rindukan kelas Lodi sebab anak2 ini begitu cemerlang dalam serba serbi. Kelas ini juga mampu menghasilkan karangan yang buat bulu roma saya meremang dengan gaya bahasa yang standard.

Namun hidup harus diteruskan. Semalam terlalu banyak meninggalkan kenangan dalam lipatan sejarah. Cukuplah semalam itu berlagu dengan nada sendunya.

Comments (0)