Sajak untuk seseorang

Posted by Leeza | Posted in

Bangun dari tidur, seseorang yang melintas di minda membuatkan terlahir ilham ini. Nak saya luahkan ,dia memang sensitif kalau bab hati. Nanti marahnya berganda....saya tak tahu di mana silap saya.....namun saya harap jika dia ada masa jenguk sini dan baca sajak ini, saya harap dia mengerti....maafkanlah saya jika dosa saya pada anda terlalu besar.

Jika dulu yang kau cari bukan aku
sampai bilapun memang bukan aku
aku hanya sebuah titian
ukhuwah dua keluarga

Jika bibit-bibit kemesraan yang kita bajai
terlayu sendiri
siapakah aku untuk membiarkan
siapakah kau untuk menghukumi
kerana ALLAH mewujudkan segala
dalam seribu abstrak kehidupan

Tahukah kau?
Aku menghitung mencari kesalahanku
Yang menghapus semua senyummu
Lalu aku mengalah......lelah
Tapi tegarkah aku.....
di mataku wajah-wajah sendu arwah ayah kita
airmata mereka berkata seribu amanat....
tautkan ukhuwah
dua keluarga
untuk selamanya


Maafkan saya jika saya mengguris rasa hati .Saya tak tahu bagaimana mahu meluahkan, cukuplah amanat kedua arwah ayah kita dalam mimpi 3 tahun yang lalu saya tunaikan dengan merisik khabar walau sms saya tidak pernah berbalas. Ketika saya hendak membuat keputusan untuk meleraikan tautan hati ini, wajah arwah ayah terlalu sendu mengharap. Hanya doa sahaja mampu saya luahkan. Tiada sengketa antara kita ,tetapi kesibukan membuat kita tak mampu untuk mencipta ruang kemesraan. Namun saya tahu ALLAH Maha Pengasih.....Dia lebihkan dalam sesuatu yang lain untuk merawat setiap duka hambaNya. Berdoalah semoga kita sentiasa diredhaiNYA.

Comments (0)