Catatan Percutian Kuala Lumpur 2

Posted by Leeza | Posted in


Saya tahu ramai rakan blogger saya ingin mengetahui cerita dan gambar percutian saya bersama kakak Norhayati Berahim, novelis pujaan seantero Malaysia. Semua ulat buku mengenalinya. Saya sebenarnya tidak pandai dalam hal teknologi ,apa tah lagi dengan kamera dan komputer. Biarpun cikgu, segalanya kita balik ke pusat realiti bahawa cikgupun manusia biasa. Jika anda melihat blog saya ini meningkat dari hari pertama ia ditubuhkan, maka kemajuan ini harus diberikan kepada kakak Norhayati Berahim. Blog ini terbina atas saranan beliau dan sedikit demi sedikit saya belajar daripadanya. Bukan belajar menulis novel tetapi mengejar kemajuan teknologi yang jauh ke depan. Mungkin kak Aty dah banyak kali sakit perut ketawa dan banyak kali mengeluh bila saya gagal mengikuti arahannya. Malam tadi barulah saya meneroka badan komputer ini untuk mencari slot MMC. Dan saya berjaya juga akhirnya....biarpun jam sudah 1 pagi.
Percutian ini dimulai dengan pertemuan dengan artis Sarawak : Anding AF. Dia budak yang baik, hormat pada orang tua dan peramah. Semoga kau berjaya dalam bidang kau, dik.


Bersama kak Zara Aluwi , novelis Belahan Jiwa, kak NOOR HALIJAH , geng ulat buku dan seorang customer. Kak Noor ini memang banyak membaca dan saya kagum. Atlast, saya tidak merasa diri saya pelik kerana menjadi ulat buku di Sarawak. Kak Zara pula sedia menemani saya biarpun beliau tak larat berjalan.Terima kasih.Terimakasih juga pada kak Noor sebab hadiahkan saya novel : TELUKI ITU UNTUK AKU karya Nazawati. Saya terkejut sebab biarpun itu pertama kali kami bertemu, Kak Noor begitu baik dan mesra. Rupanya panadol mengenalkan saya padanya. Kak Aty kata: panadol popularkan kau ,Za.

Yes.Yes. Akhirnya saya berjumpa dengan novelis NOOR SURAYA. Saya meminati karyanya terutama novel Nyanyian di Tanjung Sepi dan Surat Unggu untuk Nuha.
Jika HATI sejernih AIR, jangan biarkan ia keruh
Jika HATI seputih AWAN,jangan biarkan ia mendung
Jika HATI seindah BULAN, hiasilah dengan IMAN


Inilah saat-saat yang ditunggu. Pertemuan dengan kak Aty. Degupan jantung seperti berlari pecut seratus meter. Isi perut rasa bergelodak. Pada saat saya melihat Tuan Seyitt di NB Kara, saya tak mampu bersuara hanya senyum dan angguk2 apabila ditanya ...this is Liza Bujang? Dan saya lama berdiri di luar rumahnya....sehingga kak Aty menarik masuk ke dalam. Dia berpeluh....saya rasa dia sibuk memasak mi goreng kerang. Atau Bibik yang masak? Saya ingin nak makan mi goreng kerang masakannya. Dan saya merasanya dengan seribu syukur atas nikmat Allah yang mengabulkan hasrat saya. Tapi...baru sesuap saya makan, rasanya api dan asap keluar dari telinga saya......pedassssssssssssss. sehingga saya minta air kosong dari bibik.

Inilah sate kajang. Sorry to say, tak sedappun sate kajang. Dagingnya pun liat. Kak Aty bekalkan saya sate kajang ini tetapi saya tak larat nak makan sebab saya penat.....selepas sholat saya terus tidur.Mesej Kak Aty pun saya tak layan.....ambik kau Liza...sapa suruh ligat berjalan?



Jangan cemburu Ibujunes..... inilah buah ceri. Saya merasa buah ceri ini dengan sepenuh jiwa raga. Alhamdulilah, saya tak ke Turki dapat juga merasa ceri Turki. Rasanya manis sangat. Saya juga merasa olive hitam dan olive hijau. Saya suka olive hitam tapi olive hijau....masam. Takde gambar.....kita sibuk makan.

Inilah Turkish Delight. Rasanya manis dan ada kacang. Sedap tahu. dan satu lagi yang kak Aty hidangkan ......jemput2 ntah apa namanya, lupa. Sedap sangat sampai saya bawa balik dan ke mana2 . Itulah kak Aty kata ....si Liza ni suka manis.

Ini pula air rose hips. Rasanya macam rozelle. Kalau nak tahu , rujuk blog kak NB. Sedap sangat... dan manisnya pun sedang-sedang. Bibik Kak Aty ni suka bancuh air teh manis2 untuk saya.....saya kena tambah air sejuk lagi...suka teh cair.

Dan inilah dia kak Aty.....tengok tu sempat paut tangan lagi. Ada sesiapa yang jealouse tak? Maaflah ye.....semua orang ada hak sayangkan dan suka dia. Bagaimanapun sendiri mau ingat, dia adalah hak mutlak Tuan Seyit Kara dan Qaisara. Dia juga hak mutlak keluarganya, keluarga pak Berahim. Hehehe jangan marah , sayang.....jom ah g shopping.
Dan inilah tandatangan yang saya buat malam tadi sampai meniarap.....percubaannya lebih seratus kali sampai berpeluh dan terhasillah tandatangan ini. Ini kak Aty ajar juga.Agaknya dia gelak guling2 tengok tandatangan ini.

Comments (4)

Salam za,
Pedas-pedas batu lah sedap. Baca n3 za, padat betul aktiviti kamu. Tentu kepenatan bila tiba di rumah ghitewww... selamat berehat. Dua hari saja cuti sekolah tinggal...

liza
ko betul2 macam budak2..makan nasi tak ada cili, anak buah aku si danish pun kalau makan mesti ada sambal pedas tau..setakat mee yang ko kata pedas tu, sepinggan besar boleh abis..keh.keh..

salam za...
kalo tak pedas tak sedap za...anak2 kalau tak ada lauk pedas makannya kurang je kalau ada pedas bertambah2 makannya....camne tu...huhuhu

lupa plak nak cakap....jeles jugak za dapat makan ceri...huhuhuhu

tapi tak pe sbb za dah bagi ibujunes cakap ngan yati(nb) kira dah oklah....hehehehe