Hadiah Hati

Posted by Leeza | Posted in


Saya memang tidak gembira hari ini kerana tidak sihat, demam panas. Awal pagi lagi mak saya kecoh pasal cucunya si Luqman yang ketiadaan kenderaan ke sekolah. Dalam hati cukup menyumpah dan menyampah dengan orang itu yang lupa tanggungjawabnya. Kalau ada depan mata mahu saya sekeh kepala biulnya itu. Kemudian ketika di sekolah mood saya bertambah dengan ketiadaan kunci bilik Sains....rupa-rupanya ada orang menggunakan bilik itu terlupa mengunci pintu dan anak kuncinya ditemui oleh Pak Guard pada pagi Ahad masih bergantung di pintunya. Syukurlah....tiada barang2 yang hilang. Juga pening apabila ada member yang bercakap dengan kuat....saya tidak suka membuat kerja dalam keadaan bising. Tengaharinya saya suka melihat anak2 menyantap makanan tengahari mereka sebelum kelas tuisyen bermula.

Namun mood saya menurun apabila melihat isi makanan mereka. Hanya ini sahaja??? sambal belacan, setengah telur rebus dan setengah kerat ikan masin. Malahan mereka sempat menawarkan makanan yang sedikit itu untuk saya. Peruntukan mereka seorang ialah RM1.50. Hmm... rasanya mahal ni. Saya memujuk anak2 ini, tak apalah habiskan makanan kamu nanti selesai tuisyen kamu makan lagi di rumah. Mereka dengan senyuman berkata : tak apa cikgu, ini dah cukup bagi kami.


Inilah hadiah pertama saya terima dalam email. Hadiah hati dari sesorang yang saya sayang . Jika dia menjenguk blog saya , pasti dia juga gembira kerana hadiahnya saya pamerkan dengan rasa gembira yang teramat. Namun saya tahu dia tidak suka menjenguk blog saya.....cukuplah sekadar saya faham dia sayang saya bagaimana.


Salam sejuta sayang,



Comments (0)