Award dari Kak Zara

Posted by Leeza | Posted in

Sesungguhnya saya teringin nak pamerkan award di dalam blog saya tetapi hasrat itu hanya sekadar hasrat sahaja sebab mestilah ada orang sudi berikan kita award barulah kita pamerkan. Jangan syok sendiri sudah. Dan hari ini saya terima hadiah award daripada Kak Zara Aluwi ,novelis NB Kara Sdn Bhd....novelis : BELAHAN JIWA. Terimakasih kak sebab sudi berikan Za award ini, saya ambik semua ye.....ahahaha betapa tamaknya si Liza Bujang.
Saya dah pamerkan di ruang sebelah....

Sekarang saya nak jawab soalan sebagai syarat penerima awards.

1. Nyatakan 5 fakta tentang pemberi awards.
Pertama sekali za mohon maaf pada kak Zara jika tersinggung dan terguris rasa. Sebabnya za tak kenal sangat sapa Zara Aluwi.
a. Kak zara mempunyai semangat dan keyakinan yang tinggi untuk mencuba bidang penulisan.
b. Kak Zara banyak idea tetapi tidak konsisten pada satu idea. Akak kena buat satu perkara dalam satu masa supaya kelemahan dapat diatasi dan kekuatan dapat dipertingkatkan.
c. Kak Zara mempunyai anak2 teruna yang handsome, berhemah dan sayang sangat pada mak nya. Za dah kenal si UZAIR. Ini mesti banyak awek nih.....
d.Kak Zara seorang kakak yang baik dan peramah. Za cepat mesra dengan akak.....sabar ye jika ditimpa apa saja dugaan. Jangan berputus asa jika hasil pertama akak tidak berjaya.
e. Kak Zara tidak kedekut ilmu dan banyak membuat research......jika dibandingkan za dengannya , za jauh lebih ketinggalan dalam teknologi. Tahniah kak Zara...... tapi jangan ingat semua makanan ada kat kedai mamak pulak ......hehehehe.

2. 10 fakta diri sendiri
Huh... yang ini , apa nak bagitahu ni. Hanya orang yang kenal rapat je kenal sapa LIZA BUJANG. Tak apalah... boleh share.

i. Hobi : Shopping kalau ada duit. Kumpul setem ( ini dah bagi kat Farid Asyraf ...nanti ambil balik sebab dia mana ada masa nak tambah koleksi.....lepas ni akan rajin cilok setem2 cantik dari surat2 member ) Kumpul sampul surat pertama ( ada koleksi yang belum diambil dari member yang keje kat pejabat pos besar Kuching..,,ini sambung dari koleksi abang SAIDI BUJANG) dan baca novel dan buku2 agama.
ii. Peminat ELLA , ERRA FAZIRA dan NORHAYATI BERAHIM.
Pernah belayar dengan ELLA di cruise CORAL PRINCESS sebab menang hadiah slogan ELLA USA. Pernah jadi NAIB PRESIDEN kelab PEMINAT ERRA FAZIRA SARAWAK....dan pernah makan dengan Erra di hotel HILTON Kuching ....dan sekarang NB....nothing to say.... segalanya simpan dalam hati sebab dia istimewa dalam hidup LIZA BUJANG.
iii. Makanan kegemaran : Mi goreng, Kue tiaw hailam , spaghetti dan tomyam langkawi.
iv. Minuman kegemaran : teh limau ais dan teh kosong.
v. Impian yang belum tercapai : setiap tahun tersenarai dalam azam tahun baru tapi yang ini belum lagi tercapai , asyik forward ke next year je. 1. kahwin 2. gi haji 3. nak khatam......4. nak....... hahaha.
vi. Keluarga : mempunyai 5 abang, dan 2 kakak ( satu dah meninggal) mempunyai 25 anak saudara ( seorang za tak nak ngaku....sensitif ah ) , dan 10 cucu saudara.
vii. Kerja : Jadi guru sains tahun 6, tetap dan berpencen.....iskkkkk kalau saya bosan mahunya saya chow jadi nazir je, boleh sakat orang lain.
viii. Kereta idaman : Kereta MINI JOHN COOPER - jatuh hati dengan kereta ini di tempat parking BOULEVARD KUCHING>idam saja ye bukan nak beli. tak mampu sebab gaji cikgu, ciput.... 10 tahun lagi saya akan langgar dinding gaji agaknya.
ix. Kawan baik : ramai sangat. Kalau sebut kat sini nanti ada yang kecik hati jika namanya tak disebut......sebab kawan saya ada yang brutal cemburu sangat....mahunya saya kena tarik ke dalam tandas lagi untuk bercakap dengan saya.
x. Pengalaman yang tak boleh dilupa yang bawa iktibar dan keinsafan : Sekejap pengsan dalam kemalangan jalanraya.... hanya sesaat, cahaya putih seakan menemukan saya dengan ALLAH SWT. kerana saya sempat mengucapkan : YA ALLAH ,SELAMATKAN AKU. Sampai saat ini setiap yang saya lakukan saya tetap mengingatiNya....

3, Beri awards kepada 5 sahabat bloggers :
Saya nak berikan award ni kepada siapa ye? Kakak kesayangan saya kak NB ? Memang saya tahu dia takkan tepek kat blognya yang sudah penuh dengan perabut .....nasib dia tak letak produk yang Qaisara nak jual. So saya takkan bagi dia award...

i. Eibujunes - orang pertama selain novelis yang saya rapat. saya tahu dia dah ada banyak awards , so awak ambik mana yang awak suka.
ii. Nik Fauziah - orang yang saya fikir tak mesra tetapi rupanya dia lebih dari itu.... mek suka dengan kitak, nik. suka je tahu bukan ehem3. geli ah. Awak ambik award yang awak suka.
iii. Farah Nadwa bt Saidi - anak buah kesayangan saya.......dia akan balik cuti semester nanti, so dia boleh update blognya dengan award ini.
iv. Intan Zuriyati - kamu kawan yang paling lama saya kenal di cyber. Cuma saya tak suka dengan perangai mendesak awak tu.... jika awak angin, buruk perangai awak.... kalau awak buat lagi saya akan hilangkan diri dari awak lagi tahu.
v. kepada sesiapa yang teringin award dan pengunjung blog saya.... ini hadiah untuk anda, ikhlas dan sayang dari saya.......always.

alamak...lupa banner signature. ini mesti akak saya ketawa guling2 lagi.


Comments (0)