Catatan Percutian Kuala Lumpur 4

Posted by Leeza | Posted in


Awal pagi lagi Qaisara memberitahu saya : Teta dah sihat. Teta nak pergi swimming. Selepas mandi, dia terus memakai bikininya. Qaisara masih berusaha membetulkan jarinya untuk membentuk 'peace' tetapi masih juga keluar tiga jari.Dia sendiripun gelak gelihati.

Yes, well done Teta. Akhirnya dia berjaya juga menghasilkan tanda 'peace' dengan betul.

Inilah senyuman ceria permata hati kak Aty. Dia rasa sangat seronok untuk pergi bermain air.

Sempat berposing dengan Danish sepupunya. Danish ini susah untuk senyum. Wajahnya selamba sahaja. Walaupun kecil dan kurus tetapi Danish amat aktif semasa di Sunway Lagoon. Cuma dia tak dapat bermain "superman" aje. Itu istilah Akim.

Kami sempat bergambar sementara menunggu kak Aty membayar tiket masuk. Saya bersama Nurul, Danish,Ojan dan Akim.

Hehehe....saya sempat bermain dengan Akim dan Danish. Wow rasa nak jadi budak balik. Akim menunjukkan sifat perihatinnya. Akim dan Ojan memang 'gentlemen'. Terutamanya Ojan semasa dia memandu saya dan kak Aty atas pelempung....menjerit kami berdua. Paling lucunya saya terkial2 nak naik pelempung tersebut sehingga terpaksa memanjat dinding tepi baru dapat naik.

Apa pulak ni? Oh..inilah gaya Norhayati Berahim melepaskan stressnya setelah selesai menulis novel beratus2 mukasurat.Tapi sanggup tunggang anak badak je.Go kak Aty...go....caiyok!

Hahaha...buat aksi akrobatik kejap. Jika anak badak betul yang kami tunggang, sudah pasti mati penyek si anak badak yang malang itu. Pasti kami boleh terbongkang jika ibunya di sebelah mengamuk.

Jangan percaya dengan gaya si Hamdan ni. Dia sebenarnya join nak pastikan keselamatan anaknya Danish. Tetapi bila selesai permainan itu, Danish dan Qaisara okay je..dia pulak terhoyong-hayang,pening. keh keh keh. Saya okay sahaja sebab rabun boleh menyelamatkan anda dari pening ketika berpusing ligat.

Makan time. Tengok tak pinggan saya yang kosong ? Hahaha...jika makan di sini saya habiskan makanan dengan senang hati sebabnya makanannya tidak pedas.

Keluarga Ateh a.k.a Hamdan sekeluarga. Tahu apa nama anak keduanya ? Zafran , nama hero novel CINTA PERTAMA.

Huhuhuhu.....ketika solat saya sempat mengambil gambar dua anak ini. "ALLAH HU AKBAR!" dengan nyaring Qaisara menyebut dan dia sujud dengan gayanya yang tersendiri. Namun lafaz takbir yang memuji kebesaran ALLAH ini begitu jelas dan tulus. Ya Allah, jika anak sekecil ini tahu mengingatimu, apa tah lagi kita yang sudah dewasa dalam meniti kehidupan. Ada manusia yang tidak matang lagi tidak sepadan dengan usianya, maka berubahlah sebelum DIA menjemput kita pulang......

Salam sejuta sayang,

Comments (0)