Rindu Ramadhan

Posted by Leeza | Posted in

Ramadhan sudah tiba ! Alhamdulilah, bersyukur kita ke hadrat Illahi kerana dipanjangkan usia untuk menikmati keberkatan bulan Rmadhan. Pada waktu beginilah kita berpeluang mengumpul sebanyak yang boleh saham akhirat.

Saya rindukan ramadhan kerana ia berkaitan dengan semua insan kesayangan saya. Makanan kegemaran arwah bapak membuatkan saya sangat rindu. Apakah itu ? (bahasa tidak standard) Ia adalah :
gambar cedok dari website my resipi.com.Thanks.

 Tahun lepas saya cuba buat makanan ini sebab ia juga kegemaran saya dan mak. Apalah saya ini, rindukan makanan pada bulan Ramadhan....MasyaAllah...hehehe. Namun bangun bersahur awal pagi adalah nikmat yang tak terkata. Masa arwah datuk dulu, beliau sanggup belikan saya setin sardin untuk saya bersahur. Waktu dulu sardin itu makanan orang kaya sahaja. Dulu sardin sedap diratah begitu sahaja...sardin tin pipih. Tapi sekarang sardin lebih rasa hanyir tak seperti dulu.

Banyak yang boleh dilakukan semasa Ramadhan. Saya sudah mula sibukkan diri dengan aktiviti harian dan tugas . Saya baru menyemak kertas peperiksaan murid-murid Tahun 6 dan ia masih berada dalam tahap membimbangkan. Puasa tak puasa, kelas tambahan tetap berjalan seperti biasa. Bila letih , tidurlah jawapannya...hahahaha. Kata orang Sarawak : sik boleh tido siang, kelak tebik posa.

Comments (0)