24 Ramadhan : Pos Laju dan Biskut Sarang Semut

Posted by Leeza | Posted in

Pagi tadi saya menerima sms dari Pejabat Pos memberitahu bahawa ada bungkusan pos laju untuk saya. Saya tahu ia adalah bungkusan pakaian baju melayu dan baju kurung baru daripada SEHELAI BAJU.COM. Jam 10 pagi setelah memohon izin daripada Guru Besar, saya mengambilnya daripada pejabat pos. Sebuah kotak besar dan berat. Terimakasih kepada abang Mad @Encik Ahmad Bin Sa'abun yang telah membayar kos posnya RM148.78. Hanya Allah sahaja yang dapat membalas segala budi baik abang Mad dan isterinya Kak Sri Diah. Bila bungkusan itu sudah sampai ,sudah tentu ia amat menggembirakan anak-anak. Syukur alhamdulilah kerana rezeki dan izin Allah bungkusan itu sampai juga pada hari ini. Hakikatnya tanpa pengetahuan saya, abang Mad dan Kak Sri sudah risau bila diberitahu oleh pihak pos bahawa bungkusan itu mungkin sampai selepas raya. Saya amat berterimakasih kepada mereka sekeluarga yang telah bersusah payah membuat 'sorting' baju-baju tersebut sehingga jam 1.30 petang Ahad lepas. Saya tahu kak Sri keletihan kerana ini.

Petangnya , biarpun sakit kepala teramat sangat, saya membuat juga biskut Sarang Semut. Alhamdlilah tepat jam 5.45 petang saya siap membuatnya. Kemudian saya terus memasak untuk berbuka puasa. Seterusnya rutin biasa saya ialah memberi mak mandi. Apapun bersyukur kerana masih mampu melaksanakan beberapa perkara biarpun kesibukan tidka terjangkau oleh minda. Mana yang mampu saya sedaya upaya laksanakan. InsyaAllah.

Comments (0)