22 Ramadhan : Shopping Raya Fasa 1

Posted by Leeza | Posted in

Sana -sini sibuk dengan persiapan raya. Suasana ini turut dirasai di daerah kecil ini, Asajaya. Namun setiap hujung minggu, Asajaya selalu penuh sehingga susah mendapat tempat parkir. Saya belum lagi membeli barangan dapur untuk kegunaan masa raya nanti. Maka hari ini sebaik balik dari sekolah saya ke Asajaya untuk shopping. Barangan pertama yang saya cari ialah kedai hardware kerana sebuah tingkap rumah saya bermasalah. Tingkapnya diapit dengan tangga ke tingkat atas. Susah saya hendak menggantung langsir di tingkap tersebut. Biasa saya gunakan besi penggantung langsir dua lapis (double curtains -fesyen lengsir saya banyak dua lapis) tetapi setelah berfikir, akhirnya saya buat satu lapis sahaja. Saya juga membeli lampu warna-warni yang baru, bukan lip lap punya tetapi lampu bulat statik sahaja untuk mengganti yang lama . Saya tengok senang sahaja memasangnya tetapi sungguh saya tidak punya masa sekarang. Jadi yang lama itu saya simpan dan akan saya baiki dan gunakan untuk rumah atas.
Shopping fasa 1 ini bermakna akan ada fasa-fasa lain yang akan muncul. Ini maksudnya barangan belum saya beli sepenuhnya. Saya membeli peralatan membuat beberapa jenis biskut termasuk almond london dan tart nenas kegemaran saya. Entah bila saya hendak membuatnya memandangkan kerja sekolah saya banyak yang kena disiapkan. Bila di sekolah sentiasa ada sahaja yang hendak saya siapkan. Biasanya kalau bosan dan mengantuk duduk di bilik guru, saya punggah semua fail ke perpustakaan dan buat kerja di sana. Ini bila saya tidak masuk kelas. Hari ini saya membeli beberapa barangan dapur, air mineral dan air bersoda untuk hari raya. Terdapat juga barangan yang tidak terdapat di Asajaya dan ini bermaksud ia harus saya cari di Kuching juga nanti...hahaha. Mana boleh tidak jenguk Kuching. Rindu saya hendak menyelusuri bandar Kuching . Tidak shopping tidak apa, asal mata saya dapat dijamu dengan suasana santai.:)

Comments (0)