1 Ramadhan

Posted by Leeza | Posted in

Saya sudah dua hari sakit kepala . Hari inipun sakit kepala sehingga mata kanan saya terasa kabur dan berair. Cuaca sangat panas sehingga terasa bahangnya amat menyeksakan. Kesian mak saya. Saya berulang kali mengusap badannya dan menuam kepalanya dengan tuala basah. Sakit kepala ini membuat saya terlupa banyak perkara termasuk membayar bil-bil. Namun saya anggap semua yang berlaku adalah dugaan daripada Allah. yang baik dariNYA yang buruk dari diri sendiri. Jangan salahkan sesiapa melainkan diri sendiri yang terlalu menurut perasaan dan tidak berfikiran waras. 
Seharian ini saya banyak melakukan kerja sekolah saya, menonton TV dan berbual-bual dengan emak saya. Sakit kepala membuat saya cuba melelapkan mata . Hanya dengan membasahkan kepala semasa berwuduk dapat mengurangkan sedikit sakit tersebut. Itu petua yang diberi oleh kak Nyah. Saya belum cuba petua menggunakan ais sebagai usaha untuk merawat sakit kepala.
Alhamdulilah, hari ni lauk pauk untuk berbuka sangat mewah. Ada ayam masak merah, ayam panggang, bubur pedas, dalca dan ikan goreng. Namun sebab panas, selera berkurang sedikit. Saya lebih banyak minum air. Haus punya pasal. Selepas solat , saya memilih buah ciku sebagai santapan....Tahun ini rasanya saya lebih memilih buah-buahan sebagai pencuci mulut daripada kuih muih. Alhamdulilah....Oklah, permisi dulu .Terimakasih kepada sesiapa yang rajin baca blog saya...nak buat analisa pun boleh. :) Selamat berpuasa.

Comments (0)