Sorry Seems To Be The Hardest Word

Posted by Leeza | Posted in

What i got to do to make u love me?
what i got to do to make u care?
what do i do when lightning strikes me?
and i wake to find that u're not there?

What i got to do to make u want me?
what i got to do to be heard?
what do i say when it's all over?
Sorry seems to be the hardest word

It's sad, so sad
It's a sad, sad situation
and it's getting more and more absurd

It's sad, so sad
why can't we talk it over?
oh, it seems to me
That sorry seems to be the hardest word.


Lirik lagu ini pernah disiarkan dalam novel kak NB : Hati Luka.Namun saya meminati lagu ini lama dulu....sejak saya mendengarnya. Tiap kali saya frust dan setiap kali hubungan berakhir, lagu ini menjadi melodi dalam diri saya. Tetiba saya teringat soal hati...maybe dalam saat-saat susah kehidupan di sini, masalah air dan elektrik yang selalu tak ada, kemudian cuaca yang panas....dan berjaga-jaga dengan kesihatan mak dan anak-anak di rumah, menjadikan saya sayu tiba-tiba.

Dalam saat-saat begini entah kenapa semua bekas saya datang kembali dengan pelbagai masalah mereka. Jika dulu memang saya layan sebab itu gunanya teman wanita....namun sekarang untuk apa lagi kembali kepada wanita yang ditinggalkan. Bukan sekali saya membantu ,melayan juga dan saat dia dah berjaya menyelesaikan masalahnya , dia kembali meninggalkan saya.... seakan saya ini akan menuntut satu komitmen...macam desprate sangat. Saya harus kuat, belajar dari kelukaan semalam. Lelaki saat hidupnya digoncang derita dan merana ia lebih lembik dari wanita . Nasihat saya cuma satu..kembali pada ALLAH dan dekati diri denganNya. Hanya DIA yang dapat membantu bukannya saya.

Semalam saya cukup terasa dengan seorang sahabat ini. Saya tahu niatnya ikhlas...konon nak carikan saya pasangan hidup. Alahai sahabatku, jika ia pun janganlah jual saya sampai ke Nigeria. Apa-apapun....setakat ini hidup saya cukup terisi dan bahagia seadanya.Kalau saya sedih, saya nyanyi lagu di atas tu lah.....sampai muak.hehehehe.



Comments (1)

semoga kak liza ceria selalu!!!!!