Selera Bulan Ramadhan

Posted by Leeza | Posted in


Tiap kali Ramadhan pasti selera tetap melonjak-lonjak. Biarpun sibuk dengan ibadah Puasa, selera membaca tetap diutamakan. Novel-novel tetap jadi keutamaan.
1. Selera Kuih-Muih :
Kuih -muih tak larat nak buat. Jadi saya dan keluarga ( kebetulan abang no 1 saya, Hamdan -ramai sangat abang kena pakai nombor ) pergi ke Bazaar Ramadhan di Asajaya untuk mencari kuihmuih kegemaran masing-masing.


Kuih popia goreng,pizza dan hotdog bakar kesukaan Fakhry

Kuih Kasoi,nasi manis (pulut manis) dan kuih roti coklat

Agar-agar santan kesukaan saya, RM1 -4 keping

Kuih pau inti kelapa dan donut

2. Selera minuman : Juga dibeli dan air yang panas juga disediakan. Antara air yang dibeli ialah air tebu, air soya dan air carot susu.

Air soya kegemaran Luqman . Ini dia sorang punya satu jag.

Air carrot susu - saya punya ,(hehehe mak usu tak nak kalah juga )

3. Selera lauk-pauk : Bazaar Ramadhan tak ada menjual lauk-pauk. Jadi saya lebih suka memasak sendiri.

Pais Ikan Kemura


Ikan sembilang asam pedas ( kak ipar masak)

Bubur barli dan jagung ( masakan saya )
Satu lagi masakan saya ialah sup ikan lumek. Tak sempat saya nak ambil gambar.
Alhamdulilah kerana pada tahun ini Ramadhan tetap mewah dengan makanan. Amalan bersedekahpun masih kental lagi.

Comments (0)