Mini ReUnion Kolej DPAH Abdillah, Petrajaya

Posted by Leeza | Posted in


Sejak saya menyertai Facebook, saya bertemu semula dengan kawan-kawan sekolej saya. Rupa-rupanya mereka aktif di facebook dan mencari saya selama ini. Kebetulan Dahlia( Penang) dan Som (Puncak Alam)balik Kuching semasa cuti sekolah, maka Adib berusaha mengumpulkan kami untuk acara mini reunion ini di Hilton Waterfront Cafe pada jam 230 petang , 6 Disember 2009. Saya sampai awal di sana kerana kebetulan keluarga abang Dee saya, pun keluar bersantai. Hati saya berdebar-debar sebab teruja sangat hendak melihat semula rakan-rakan sekolej setelah 24 tahun meninggalkan Kolej. (1984-1985)
Semasa menunggu ketibaan mereka, Adib mengirim sms : mun lapar makan lok kitak, za.
Saya pula sudah kekenyangan makan nasi ayam bersama keluarga saya.
Tidak lama kemudian muncul Adib dan Som bersama 2 orang anaknya. Adib masih seperti dulu dan Som....hehehe, mak sihat ceria sentiasa. Kemudian muncul Lia , pun masih macam dulu juga. Ingatkan Ayu yang datang lewat, rup-rupanya dia juga teruja dengan perjumpaan ini sehingga selesai tugasnya , dia terus berjumpa kami. Mas pula muncul setelah ke salun...istimewa rambutnya untuk reunion ini. Dan akhirnya muncul si comel lote, Ijok. Spontan saya cakap : Aduhh Ijok, abang S tak bagi makan ke? Hahaha...

Dari kiri, Ijok , Som, saya, Ayu, Adib, Lia dan Mas. Semua tunjuk wajah ceria.

Si Ayu madang dengan 'peace'nya.
Entah apa cerita lucu yang Ayu buka sehingga tiga wanita ini ketawa besar.

Kemudian saya terus suruh melihat ke arah kamera saya....hasilnya memang gambar yang cantik.

Banyak cerita yang kami kongsi sehingga jam 4 petang kami masih lagi duduk di situ. pengurus kafe begitu sporting memberi kami sedikit tambahan masa. Ijok bertanyakan rakan-rakan yang lain, di mana mereka menemui si Liza ini. Dan kami ketawa beramai-ramai dengan satu jawapan : FACEBOOK. Som dan Lia memang tak lupakan Sarawak, dan Ayu mengusik saya yang 'bercakap malaya'. Saya faham mengapa dia berkata demikian sebab saya menulis entry dalam blog dan facebook dengan Bahasa Malaysia. Yo lah Yu, kelak kamek kelakar kampung kamek, maok nyingo kirik kanan kitak lak. Kesemua rakan saya ini sudah berkeluarga dan Adib tengah mengandungkan anak ke 7. Kemudian timbul cadangan si Ayu untuk buat reunion di Paris, tempat Diana bekerja. Huhuhu, syaratnya 'handbag' kena tinggal. Si Khaidzir setuju sangat dengan cadangan ini. Namun sedih juga mengenangkan ramai rakan yang tidak dapat turut serta dalam perjumpaan ini seperti ARIZA, KHAIDZIR, JANE, LIZ, DE, BADERI, DIANA dan ramai lagi. Mereka selalu buat reunion seperti ini dan saya sahaja yang selalu ketinggalan sebab terputus hubungan. TERIMA KASIH FACEBOOK. TERIMAKASIH KEPADA ADIB YANG BELANJA DAN MENGANJUR REUNION INI.

Comments (0)