Gila Bola

Posted by Leeza | Posted in

Semalam Manchester United vs Malaysia. Bagi yang tinggal dekat Kl dan Selangor tentu best giler dapat tengok. Saya pun minat bola juga. Dulu masa duduk Kuching agaknya tiap kali ada game saya pasti ikut kawan2 ke stadium..mestilah ada kawan lelaki untuk protection....tapi bukan berdua, ramai2. Dah habis tengok rasa seribu batu yang menghempap kepala sudah saya lontarkan ke tengah padang. hahaha.

Semalam ketika saya sibuk memerap diri dalam bilik dengan kerja2 , saya dikejutkan oleh emak tentang jiran saya yang bising2 di bawah bertanyakan siaran astro sport. Dah lama dia bertanyakan pasal tu tapi saya memang tak pilih pakej sport, hanya basic saja sebab saya tak nak anak2 leka dengan tv. Saya sendiri mana ada masa nak tengok astropun. Suami jiran saya ni bising2 , dia gelisah semacam....tensen kelihatannya sebab dia tak dapat tengok game MU vs Malaysia. Menurut isterinya dia driving dari Kuching macam pelesit...tak sabar nak sampai. Call saya banyak kali tak dapat.... saya memang tak guna no lama pun. Dia , wife and anak lelakinya bawa tuala sehelai satu.... saya rumuskan sendiri bahawa mereka memang nak mandi masa tu. Hanya 10 minit lagi nak masuk maghrib.... saya dan seisi rumah sudah mandi dan siap sedia nak solat. Jika adapun siaran sport dan game tu on air.... kami memang tak pasang tv kalau masa maghrib.

Tak cukup dengan marah2nya pada saya, dia call adik beradiknya pula....maki hamun dekat telefon bila merekapun tak tahu keputusan game tersebut. Hehehe.... manusia jenis ini ada juga ke. saya cakaplah dengan jiran saya...pasanglah astro kat rumah....alasannya tv kecik sedangkan tvnya lebih besar skrin dari tv rumah saya......dan apa lagi tv saya takde button, sudah berlubang...kalau nak on tv kena guna pensel cucuk kat lubang tersebut...hahahaa...orang suruh ganti baru saya tak nak sebab tv ini abang Dee punya... tv masa dia masih bujang lagi... dah 20 tahun usianya. Seburuk manapun tv ini , ada siaran astro....keh3. riaknya saya.

Jika tidak kerana menghormati tetamu, sudah pasti saya jawab : suka hati ku pun....duit aku.... suka hati aku la aku nak pasang astro pakej apa....aku pasangpun untuk aku sendiri bukan nak buka free service entertainment...bagi suami orang lepak2 di rumah aku malam2. Hujung2 akupun tak leh tido awal...
Bila cakap dengan mak cam tu, teruk saya kena balun.....nanti tak semena2 gaduh satu kampung.

Apa2pun....saya bangga jadi rakyat Malaysia...saya bangga sebab Harimau Malaya menunjukkan keperkasaannya di padang....kalahpun kalah bermaruah.....seeloknya kita bagilah sokongan padu untuk pasukan kita biarpun MU itu memang buah hati sedunia.

Comments (1)

Salam.
Betullah ... rembatan Amri Yahyah cantekkkkkkkkkkkkkk punye :D