Way To PBAKL 2010

Posted by Leeza | Posted in


Saya masih teringat n3 pertama saya ketika membuka blog ini ialah tentang Pesta Buku Antarabangsa KL 2009. Waktu itu hari pertama pesta buku. Saya cemburu amat sangat dengan cerita keseronokan rakan-rakan saya pergi ke pesta buku tersebut. Dalam hati sudah bertekad untuk pesta buku yang akan datang tidak mahu ketinggalan. Pesta Buku di Mines , sambutan tidak sehebat Pesta Buku Antarabangsa KL . Apa tarikannya kali ini ? Sudah pasti ada tarikan sebab semua publisher sekarang bertungkus lumus buat persediaan untuk Pesta Buku tersebut. Mereka pasti hasilkan yang terbaik untuk kita. Antaranya pengeluaran buku-buku baru . Lepas itu, ada penulis-penulis akan turun padang untuk mempromosikan buku-buku mereka. Masa inilah kita lihat pencinta buku seperti saya akan berjam-jam merayau dan membelek-belek buku untuk dibeli.

Wah, pasti ada yang kata , saya ini sanggup datang jauh-jauh semata-mata hendak menyertai Pesta Buku Antarabangsa KL. Saya hendak beri sokongan moral kepada kakak saya NB . Saya juga hendak menemui geng-geng buku seperti Kak NOOR. Saya juga berharap dapat jumpa penulis-penulis lain seperti Sri Diah . Yang paling utama saya nak dapatkan koleksi buku untuk bacaan 2010 bukan hanya novel-novel tetapi buku ilmiah yang lain.

Kelmarin saya sudah beli tiket belon. Senang hati saya. Sebenarnya saya lama sudah mengintai tiket belon ini tetapi 2 sahabat saya minta tunggu. Bila mereka bersetuju mengikut, tiket pula mahal gila. Jadi akhirnya saya pergi seorang diri. Dah banyak kali mereka ni begini. Jadi lain kali saya takkan bising-bising kalau hendak bercuti. Lain kali saya bawa Luqman sahaja. Tapi masa pesta buku ini , saya tak bawanya sebab tugasnya menemani neneknya.

Sekarang saya membuat persiapan lain untuk ke sana. Saya berdoa semoga dipermudahkan segala perancangan saya ini....insyaAllah ,kita akan berjumpa di sana nanti.

Comments (4)

insyaallah...kita jumpa di pesta buku 20hb mac ni...

selamat jalan kak. nanti kita jumpa yea...

harap2 dptlah jumpa akak nanti. tak sabarnya nak tunggu pesta buku...

InsyaAllah kita jumpa nanti :-) Hari ni baru baca pesan Za... punyalah ketinggalannya akak...