HAPPY BIRTHDAY TO YOU

Posted by Leeza | Posted in


11 Januari 2010 merupakan hari ulangtahun Kak Noor . Pertemuan pertama kami ialah pada 7 Jun 2009 ketika Pesta Buku Mines. Waktu itu saya masih mamai sebab berada di sana dengan orang yang tak dikenali. Namun persahabatan dan kemesraan yang Kak Noor hulurkan amat menyenangkan hati. Entah kenapa dia begitu cepat mesra dengan saya. Saya pula seperti mengenalinya sudah lama. Ketika dia menemani saya berjalan-jalan shopping buku di situ dia rancak mempromosikan buku-buku yang ada. Saya kagum dengannya. Tak sangka dalam dunia buku saya jumpa orang yang suka membaca. Alhamdulilah. Selamat Hari Jadi Kak Noor. Semoga dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki, sihat walafiat, bahagia dan ceria di samping keluarga dan sukses dalam apa sahaja yang Kak Noor lakukan. Tiada hadiah mampu saya hulurkan hanya doa saya untuk Kak Noor setiap hari.

12 Januari 2010 genaplah usianya 4 tahun. Qaisara Seyit Kara ,puteri tunggal Puan Norhayati Berahim dan Tuan Seyit Kara ini semakin manis setiap hari dan dia menghiburkan kita dengan kerenah manjanya. Pertama kali saya mengunjungi rumahnya pada petang 7 Jun 2009.....saya terus mencarinya di bilik dan dia sedang tidur lena kerana tidak sihat. Tengok dia seperti melihat anak orang putih. Walau dijelaskan banyak kali, mak saya tetap mengatakan suami Kak NB adalah orang putih. hahaha...ye ajelah. Badannya tinggi lampai seperti anak berusia 4 tahun waktu itu dan dia hanya berusia 3 tahun. Kini dia berusia 4 tahun , tentu ketinggiannya bertambah. Pertemuan pertama kami tidak banyak saya mendengar dia bercakap kerana dia hanya tersenyum dan memerhati. Namun saya sempat memujuknya makan ubat supaya demamnya cepat sembuh, boleh kita pergi swimming. Terus-terang saya katakan saya tidak pandai bercakap dengan anak-anak kecil. Namun dengan Teta saya bercakap dengannya seperti saya bercakap dengan Danial , menggunakan campuran BM dan BI. Sepanjang mengenalinya dan bersama dengannya, saya gelihati dengan keletahnya terutama ketika dia sujud dengan Danish semasa solat di surau Sunway Pyramid.

Untuk Teta, saya telah kirimkan sesuatu untuknya sebagai hadiah harijadi. Hadiah hati seorang mak cik dan seorang guru. Hanya hadiah yang biasa-biasa sahaja untuknya...semoga ia menceriakan anak saudara saya ini. Selamat menyambut ulang tahun ke 4 anak saudaraku . Semoga diberkati dan dilindungi ALLAH SWT selalu hendaknya. Semoga menjadi anak yang solehah dan berjaya suatu masa nanti.....amiinnnn .

Comments (1)

kak liza,
teta tu memang comel & sweet.. sebaya dgn fikri, teta tua sebulan jer.. tp teta nampak mature..