Geram

Posted by Leeza | Posted in

Dah lama rasanya GERAM
bukan takde otak, ada ,malah bijak dan sempurna
Bukan tak pernah meluah rasa GERAM
pernah tetapi hujungnya kena GERAM balik

Bukan salah ibu mengandung
manusia ni hatinya ada HITAM juga
darah mengalir sama warna
lahir dari rahim yang sama

Bukan aku tak tahu
besar ganjarannya
apa aku kisah
itu bahagian aku

Aku cuba meraung
tapi aku takut orang kampung kata aku GILA
akhirnya GERAM sorang-sorang

betullah pisang setandan
masaknya tak sama
Tapi kan
aku tahu Allah sayangkan aku
Banyak dia bagi
Dia bantu aku
Masa aku tak boleh keluar
dan duit aku habis
tiba-tiba ada rezeki

Aku tak pernah meminta
Dari yang kaya raya
terpulanglah kalau kau nak bagi
sebab itu tanggungjawab kau
Tapi jangan mengungkit
kemudian hari

Pun aku sedar kau jijik
menjejak rumah buruk aku
sekadar jaga hati kau munculkan muka
ikhlaskah?

GERAM nya aku
esok-esok
janganlah rasa GERAM ini jadi DENDAM
subhanallah
Bantulah aku YA ALLAH

Comments (0)