Coretan Ahad

Posted by Leeza | Posted in


Hari ini keluar dengan anak-anak saudara dan cucu yang seorang ini, Asmara 5 tahun. Memula pergi ke Pasar Minggu Satok untuk mencari apa-apa sahaja yang berkenan di hati. Sepanjang jalan si As ni kerjanya asyik mengunyah. Apa yang dimakannya ialah spring potato, seringgit secucuk. Saya pernah meletakkan spring potato ini dalam facebook yang dibuat oleh anak saudara saya, si Nor. Lagipun emak si As ini menyambut birthdaynya semalam, jadi saya buat 2 in 1, belanja makan KFC. Siapa punya pilihan? Si As dan Luqman.

Tujuan utama keluar hari ini ialah shopping baju raya Luqman. Minggu depan puasa maka saya tak larat nak melayan kecerewetan Luqman ini dalam bulan Ramadhan. Nanti puasa saya tidak lengkap 100% kalau asyik marah-marah sahaja. Baju yang dipakainya ini saya beli tahun lepas. Itupun setelah bergaduh baru dia setuju memakai baju T yang saya beli di Sogo ini. Nak tahu dia nak pakai baju apa? Baju bolasepak yang Daniel tak gunakan lagi. Bayangkan saiz baju budak umur 8 tahun dia yang umur 13 tahun nak pakai? Seluar dan baju Daniel ada beberapa helai dia guna untuk main seharian.

Ini Ladies Mushroom yang saya jumpa di Pasar Satok. Rm3 sepaket. Mushroom yang digoreng bertepung dan diletak mayonaise dan sos cili. As kata lebih sedap daripada KFC.


Seluar skinny ini kami beli di India Street. Saiz 26 yang paling kecil, jenama Paul Smith (imitation) harganya rm39.90. Dia suka sebab seluar ini melekap dengan kakinya.Kemudian kami merayau mencari baju melayu namun tidka jumpa jenis kain satin. Dia tidak suka jenis berpetak atau bergaris, miang katanya. Begitu juga dengan baju T. Punyalah susah nak jumpa yang berkenan di hatinya. Cantik di mata kita, langsung tak berkenan di matanya. Cebikan bibirpun memanjang je bila saya angin. Itulah sebabnya saya membawa Rina, Ary dan As...untuk melayan kecerewetan Luqman ini. Penat berjalan , saya ajak makan di KFC . Hidung dan mata sayapun sudah berair....selesema punya hal.


Selepas kenyang, bincang punya bincang ke mana haluan selepas ini, si Luqman mencadangkan Tabuan Jaya. Saya terus membawa mereka ke Stutong, Tabuan Jaya. Di sana, nasib baik jumpa dua tshirt yang dia berkenan. Tshirt berhood ini sejak tahun lepas dia idamkan. Harganya rm19.90.

Tshirt polo hitam ini dia mahu setelah dipujuk. Saiz S dan harganya rm18.90. Lega saya sebab akhirnya dia jumpa juga apa yang dia berkenan. Kalau tidak...alamat raya tahun ni ada orang pakai baju lama.

Comments (0)