Mesranya dia panggil Man

Posted by Leeza | Posted in


Beberapa hari yang lepas, saya selalu meluangkan masa menonton TV petang-petang. Biasanya saya akan menonton TV jika Luqman tiada di rumah sebab saya tidak mahu menganggu minatnya menonton siaran kegemarannya Astro Ceria. Petang itu, saya menonton siaran 108 iaitu siaran hindi. Apabila lagu hindi berkumandang, sudah tentu peminat tegarnya akan turut menempel sama. Mak saya yang tengah berbaring boleh bangun dan duduk di sebelah saya menonton siaran hindi ini.

" Mana Man kah ? Lama tak nampak ? " tanya mak saya tiba-tiba.
"Mak ni....tentulah si Man main di ulu dengan kawan-kawannya." jawab saya selamba. Saya ingatkan dia bertanya tentang Luqman.
" Tak....bukan . " katanya lagi.
" Siapa?" saya mengerutkan dahi memerah otak. Siapalah yang mak maksudkan.
" Man dalam TV tu," katanya.
Oh...fahamlah saya yang dimaksudkannya itu ialah Salman Khan, hero hindustan yang diminatinya.

Beberapa minit kemudian keluarlah wajah si Salman Khan dalam iklan TV .
" Mak, tu dia Man ," saya menjerit kecil.
" Mana dia? Aku nak suruh dia buang sampah," Mak terus berkata.
"Apa hal mak ni....takkan nak suruh Salman Khan buang sampah pulak..." kata saya.
" Hahaha...aku ingat si Man kita balik,"
Laa.....ada-ada je mak ni. Dah tu mesra semacam je dia panggil nama si Salman Khan itu dengan nama Man....

Comments (2)

ha ha..macam mak tu kenal baik aje dengan Salman khan tu iye za..ha ha..

Iyelah kak...mati2 za ingat dia maksudkan si luqman. rupanya si salman tu yang dia panggil man juga.