Santai Hujung Minggu

Posted by Leeza | Posted in


Oleh kerana Sabtu lepas adalah sekolah gantian untuk cuti raya, maka saya mengambil keputusna untuk keluar ke Kuching pada keesokan harinya. Malangnya , Luqman tidak mahu mengikut kerana dia tidak biasa dengan kawan saya Cikgu Mariam. Jadi saya temankan sahaja kawan saya menemui rakan sekerjanya atas urusan pejabat. Sementara menunggu jam 4 petang, maka kami menonton cerita The Karate Kid lakonan Jaden Smith di pawagam MBO, The Spring. Harga tiket rm11 untuk seorang. Tiga perkara yang dapat kita ambil sebagai renungan ialah :
1. Terlalu banyak bekerja tidak baik....sesekali kita kena berehat untuk diri sendiri.
2. Hidup kadang-kadang menggagalkan kita, terpulang pada kita membuat pilihan samada mahu bangkit semula atau tidak.
3. Tiada istilah pelajar yang teruk, gurunya yang memainkan peranan membentuk peribadi murid-muridnya.

Justeru itu, baliknya saya membeli DVD cerita ini untuk dijadikan koleksi dan tontonan Luqman dan kawan-kawannya di rumah.

Sebelum menonton, kami menjamu selera di Chicken Rice Shop , The Spring. Kami memilih set Twin Delight : RM33 untuk 2 orang.



Ayam frosted.

Ayam dengan sos cheese.

Tauge. Kenapa kat sini rasa sedap pula ? Kalau kat rumah , rasa tak berselera makan sayur tauge.

Saya sukakan ini. Thai Pei Tea. (betul ke tidak ejaan saya ini....maafkan kalau silap)

Sup bebola ikan yang sedap juga. Ini sahajalah lauk-lauk dalam set makanan ini bersama nasi ayam dan dua gelas Pepsi. Ini sahaja kedai Chicken Rice Shop di Kuching.

Comments (0)