Happy Birthday Putri

Posted by Leeza | Posted in


Dyg Putri Erwin berusia 3 tahun pada 9 Jun 2010 yang lalu. Majlis ulangtahun kelahirannya disambut pada hari ini, 12 Jun 2010 jam 3 petang kerana ibubapanya bekerja. Dia memeluk hadiah harijadi daripada Nek Su nya. Dia tak sabar-sabar hendak membuka hadiah ini tetapi saya larang .Saya bagitahu hadiah ini hanya boleh dibuka setelah doa dibaca. Dia mula membaca doa makan ,hahaha. Saya terpaksa jelaskan, kena datuknya yang baca doa. Dia memaksa datuknya baca doa dan menangislah dia bila tidak dilayan. Terpaksalah menyembunyikan hadiahnya ini .

Latihan meniup kek hari jadi. Mahu juga dia berlakon .

Putri, jangan meleleh air liur sudah....

Acara dimulakan dengan bacaan doa daripada datuknya, Abdul Razak. Sebelah datuknya ini ialah anak Mak Temah : Abang Monir, jiran kami.

Selesai bacaan doa, acara meniup kek ulangtahun. Saya nyanyikan lagu harijadi ini...itupun tak habis nyanyi dia sudah meniup api lilin. Dia dikelilingi oleh pakcik dan makciknya sebelah Datuknya.

Kemudian memotong kek pula. Begitu sekali datuknya menahan dia dari merosakkan kek tersebut. Putri ini bukan boleh dijangka tindakannya.

Tetamu yang hadir. Mak dengan Mak Temah. Udak Iza dengan anak-anaknya. (isteri adik Datuknya).

Anak dan cucu-cucu Mak Temah. Yang berbaju merah itu anak Mak Temah, kawan sepermainan saya.

Luqman dengan cucu-cucu Mak Temah sedang menjamu selera.

Sepupu saya , Rahmah dengan anak daranya.

Kek hari jadi Putri. Kek bergambar Barbie. Kelakar bila gambar itu dikatakan kertas oleh bapa Putri. Rupanya guna fonten.

Menu utama , roti canai dengan kuah kacang Dal Ayam. Sedap-sedap. Kakak saya buat dua jenis kuah, satu kuah kacang dal dan satu lagi kuah kacang. Mak saya sukakan kuah kacang.

Kentang goreng. Mak pun baru tahu kentang goreng ini sedap. Pesanan utama kepada saya : belikan kentang goreng ini.

Hotdog goreng bertepung kentucky.

Nugget ayam.

Keropok ayam.

Cheese Ring Snack

Dadih mangga.

Putri mendapat hadiah cekak rambut daripada pak ngahnya Zulqazimi dan pakaian merah ini daripada Nek Ciknya , Saadi. Sebaik dapat hadiah terus bertukar pakaian....kemudian minta diambil gambar dengan kek yang sudah dipotong. 2-3 kali pasang lilin dan tiup.

Kemudian dia menagih hadiah daripada Nek Su. Ta...da....mini laptop untuknya. Keyboard huruf ABC dan ada learning functions. Terpaksa mengajarnya menekan dengan lembut. Kedekut dia ni...

Selamat hari lahir ke 3 sayang dan semoga menjadi anak yang taat kepada ibubapa dan solehah.

Comments (0)