Hati Terpilu

Posted by Leeza | Posted in

Pesta Buku Antarabangsa KL 2010 telahpun tamat semalam. Biarpun saya hanya sempat menghadirinya selama dua hari namun saya dapat merasai bagaimana sebuah pesta buku berlangsung. Bagi yang baru pertama kali ke pesta buku seperti saya ini bagai rusa masuk kampung lagaknya. Masa itu dalam hati berkata : Kalaulah ada Kak Noor kan best....hehehe tapi segan pula nak call dia. Cuma kasihan juga dengan booth-booth islamik di seberang sungai yang lengang. Takkan orang jual Al Quran nak menjerit-jerit : Al Quran ! Al Quran!. Pihak penganjur perlu usahakan lagi cara pengaturan booth-booth tersebut.

Setiap suka pasti ada dukanya. Jangan terlalu suka ketawa kerana esok-esok pasti menangis. Sekembalinya ke Sarawak, entah bagaimana tercetus sesuatu yang kurang menyenangkan .Perkara ini kecil sebenarnya tetapi pihak kedua sengaja memanjangkan isu. Saya terus mengambil tindakan mendiamkan diri sahaja kerana ia lebih baik.

Apapun juga , hidup kena teruskan. Ke mana hala tuju kena tentukan juga. Saya merasakan sesuatu yang tidak ceria lagi.....namun wajah anak-anak itu mengikat hati dan perasaan saya. Setahun dua mungkin dapat bertahan kemudian ke mana lagi kaki ini hendak melangkah? Saya perlukan suasana baru, cabaran yang baru dan ......hari ini saya mengambil CRK (Cuti Rehat Khas) untuk melepak bersama Layang-layang Bertali Kaca dan mengisi borang-borang kenaikan ke DG44.

Comments (0)