Double Knock Out Bola Jaring dan Bolasepak Antara Rumah Sukan

Posted by Leeza | Posted in


Sukan antara rumah sudah bermula. Murid-murid excited terlebih sehingga pelajaran macam tak masuk je dalam kepala. Asyik cerita pasal sukan sahaja. Tengoklah hakimnya , berbaju kurung dan siap berpayung...panas agaknya. Layan je aksi anak-anak perempuan main bola jaring. Saya tak reti main bolajaring sebab di maktab saya main bola baling. Pasal baling-baling , saya pandai je...keh3.



Ini pula aksi anak-anak lelaki main bola sepak. Kalau fokus dekat, refereenya pakai kasut Pua Chu Kang sebab padang sangat lecak. Maklum seharian pagi ke tengahari hujan lebat. Namun semangat berkobar-kobar anak-anak ini seronok sahaja berlari di padang.
Budak yang pakai baju kuning dan seluar merah ini namanya Idris. Nakal dia terlebih, dalam pelajaran selalu buat hal...lemah. Tetapi dia punya otak yang bagus , sekarang semakin maju dalam pelajaran...bagaimana nak handle dia ? Senang je , layan dia macam anak sendiri, kawan dan guru dengannya. Dialah bintang bolasepak rumah Merah hingga terkial-kial ahli rumah saya dibuatnya. Sampai saya ugut dia: Idris, masuk gol, saya sekeh kepala awak....keh3. Dia sengih sahaja sebab dia tahu saya acah-acah je.
Wajah-wajah wira rumah hijau. Semuanya buka baju sebab susah referee nak cam mana satu pasukan yang berlawan. Sibuk je si Fadillah tu....nak ambil gambarpun lewat.
Ini pula penyokong-penyokong yang suka berpaling tadah. Sekejap sokong rumah hijau sekejap sokong rumah merah. Tak boleh pakai langsung.....nyibuk je nak posing sakan. Yang besar-besar tu bekas murid ....masih nakal-nakal macam dulu juga.

Pada akhir perlawanan hari ini, rumah hijau kalah bola jaring dan bolasepak. Kesian mereka....walau bagaimanapun saya beritahu mereka kalah kamu kalah bermaruah.

Comments (0)