PBAKL 2010 : My Second Day

Posted by Leeza | Posted in

Pada hari ke dua Pesta Buku, 20 Mac 2010 saya bercadang ke sana selepas zohor. Saya sudah berjanji dengan kak NB untuk ke sana lagi hari itu. Seawal jam 830 pagi ,saya menapak di sepanjang Jalan TAR. Ketawa besar Kak NB bila tahu saya sudah berada di jalan TAR....sebab manalah kedai yang buka seawal itu. Kenapalah kedai-kedai di KL tak beroperasi ikut masa pejabat? Nanti buat cadangan di kabinet...hehehe berangan je lebih. Saya menunggu di luar SOGO bersama beberapa orang yang lain. Atleast, takdelah cuma saya sahaja yang tercongok depan SOGO pagi itu. Bila sudah berada di dalam SOGO, saya explore semua tingkat dan gerai yang ada di situ. Rambang mata tengok semua barang-barang berjenama yang berdiskaun sampai 70%. Sedang saya sibuk shopping sakan, Kak Sri Diah call bertanya lokasi saya. Lantas saya berjanji akan ke Pesta Buku petang. Saya terpaksa membeli sandal kerana kaki saya sudah melecet memakai kasut.....dan kali ini saya berjaya menggunakan LRT berseorangan.Best.....saya dah pass pakai LRT alone.
Saya sempat menyaksikan persembahan nasyid kumpulan Saujana dengan lagunya Patah Hati. Sedap lagu itu....bila habis mereka buat persembahan, semua penonton bersurai...hehehe. Hari itu,gerai 'Mustread' mengadakan program bersama peminat . Antara kumpulan yang sertai program tersebut selain Saujana ialah kumpulan Raihan dan Rabbani. Gerai ini terletak di sebelah gerai NB Kara sahaja .


Bila sampai ke NB Kara, saya terjenguk-jenguk dan jumpalah budak handsome ini, Anuar Kamaruddin penulis baru NB Kara : Blog Priasetia. Teruja betul dia tengok saya...keh-keh. Dia adik yang baik , peramah dan pemalu.... iskkk camner nak promote novel sendiri ni dik? Diam dia diam berisi....dalam kepalanya itu jika diblutooth, boleh menjana billion rm ...sebab mindanya penuh dengan program grafik , kreativiti, idea-idea yang serba baru....SELAMAT DATANG KE DUNIA PENULISAN , NUAR. Stay The Way You Are....Being humble is not stupid.

Hahaha...tengoklah telatah sejoli ini. Satu bakat Nuar yang saya tahu ialah menjadi bakal ayah mithali. Saya bukan sahaja nak promosi novelnya tetapi juga nak promosi orangnya ini.... PENGUMUMAN : sesiapa yang suka kan orang ini, sila hantar resume dan borang permohonan....tarikh tutupnya endless sehingga terpilih oleh yang empunya. Kena hadiri temuduga dahulu ya...hahahaha. Nuar : jangan muncung muka tu tahu. Sik kacak kitak kelak.

Baru beberapa jam saya duduk di NB Kara, kak SRI DIAH call ajak dating lagi di cafe luar Dewan Karangkraf. Hahaha...dia sesak dalam dewan terlalu ramai...berjalan di dalamnya sampai berlanggar bahu. Buku-buku yang dijualpun tak nampak...kena menyelit. Kami berbual dengan 2 orang staf karangkraf yang handsome-handsome. Hehe thank you adik-adik sebab very friendly to me.

Selepas Kak Sri Diah kena pergi ke seminar , saya terus balik ke booth NB Kara . Akak saya dah call minta saya balik ke NB Kara. Rupa-rupanya taukey Cheese Nan yang datang dengan baju serba oren. Cantiknya Idasm...manis semanis senyumnya . Tapi...hehehe kuat membebel jugalah. Dalam kereta puas saya tadah telinga mendengar bebelannya dan ada juga nada merajuk kerana saya tak singgah ke restoran miliknya di maju Junction. Pagi itu saya ada menapak jalan ke sana , tetapi separuh jalan saya berpatah balik sebab bimbang sesat. Kalaulah saya teruskan perjalanan itu sedikit lagi tentu saya terjumpa restorannya itu. Apa nak buat, takde rezeki hendak merasa cheese nan...lain kali je dik.

Mesti ada gambar dengan dia....tengoklah dia dah pandai tersenyum manis depan kamera. Tapi saya ???? Huhhhh..muka masam kerana penat dan ingat nak balik.....

Tidak dilupakan Qaisara , puteri kesayangan NB Kara malahan merupakan kesayangan semua pembaca novel NB. Bersamanya si cilik handsome Baby Solehin yang mulutnya penuh dengan cucur udang hasil tangan NB.

Hari ini saya shopping buku lagi. Saya membeli 4 buah komik , 3 buku PTK , sebuah novel : Saga Tiga di Creative dan sebuah Tafsir Al-Quran. Saya terpaksa berhenti mengenangkan barang-barang saya yang sudah sedia banyak itu....cukuplah.

Lebih kurang jam 6 petang saya balik bersama Idasm yang sudi tumpangkan saya ke hotel. Sebelum bertolak balik, saya memeluk erat kakak saya NB...entah bilalah akan bersua lagi....semoga Allah mengizinkan pertemuan kami masa akan datang. Terima kasih untuk semua di NB Kara dan semua novelis yang saya jumpa pada hari itu. Cuma saya terkilan sebab saya tidak dapat mencari Kak Zara , Kak Noor , gerai Jemari Seni dan gerai Kaki Novel. Apa-apapun, saya akan datang lagi ke Pesta Buku Antarabangsa KL tahun depan.

Comments (3)

hahaha.. pandai akak ni, mula2 puji dulu, pastu megata pulak yea... hehe... apa2 pun ida x marahkan akak. mungkin belum ada rezeki akak nak merasa cheese naan tu. tp lain kali dtg kl, rajin2lah bertanya dgn ida ye kalau x mahu sesat... hehe...

hahahaha...ada2 je kak liza...gelak guling2 baca...baca komen kak ida atas ni pun bikin gelak guling2...manis dan membebel yer kak ida ni...hakhakhak :-D

hahahaa..
kak liza, ecah 1st time pi pesta buku last 2 years mcm akak gak..
xjumpa cari booth.
pastu skang, awal2 ag dah tulis no booth.
kalau nak cari masa tu memang haru lah.
hehehehee