Sukan Tahunan SK Jemukan 2010

Posted by Leeza | Posted in


Sukan Tahunan SK Jemukan telah diadakan pada 31 Mac 2010 yang lalu. Dua minggu sebelum sukan olahraga diadakan pula pertandingan bolasepak dan bola jaring antara rumah. Guru-guru rumah sibuk membuat papan senarai peserta rumah masing-masing . Masing-masing berikan nama rumah yang hebat seperti pendekar hijau, red warriors, raja bersiong dan blue thunder.

Ini jemputan kehormat iaitu Penolong PPD Samarahan, Encik Ishak Hashim yang diiringi oleh Encik SeJeli b Saat, GB SK Jemukan.

Ini adalah sebakul cenderahati untuk tetamu kehormat yang dibuat sendiri oleh Cikgu Seruji Naneng, PKKK kami. Menurut ceritanya ,dia menganyam bakul ini sehingga jam 12 malam.

Pasukan rumah Biru ketika membuat perbarisan lintas hormat.

Pasukan rumah Merah @ Red warriors yang menjadi johan keseluruhan sukan tahunan 2010.

Pasukan Pra Sekolah 2 , murid-murid berumur 6 tahun.

Pasukan Prasekolah 1 , murid-murid berumur 5 tahun.

Pasukan rumah Kuning @Raja Bersiong yang mendapat tempat ke dua keseluruhan. Pasukan ini menjadi juara perbarisan.

Pasukan Rumah Hijau yang mendapat tempat ke tiga dan naib johan perbarisan.

Upacara melafazkan ikrar kejohanan yang dipimpin oleh Mohd Zulfikar b Sudin.

Upacara menyalakan obor oleh penolong PPD. Larian obor dilaksanakan oleh Amiruddin Julaihi.

Selesai larian obor mengelilingi padang, Amiruddin menyalakan tempat nyalaan obor di tengah padang.Bekas nyalaan obor ini dibuat daripada dapur gas dan kuali. Idea PKKK.

Sempat berposing bersama kawan baik. Inilah wajah sahabat saya Madam T. Baju rumah hijau untuk staf ini ditaja oleh suaminya, peniaga barangan sukan.

Ini antara acara yang diadakan untuk murid-murid prasekolah,menguntai manik. Nur Farika bt Sejeli ,anak boss kami yang lebih dikenali dengan nama Eric.


Larian mengutip bola.

Ini pula acara larian 200 m , rumah hijau yang diwakili Nur Syaidatina menjadi juara.

Ini pula acara tarik tali antara staf dan PIBG. Bukan main menyibuk si baju hijau, beria-ia menarik tali. Lepas hari sukan ini 2-3 hari demam sakit badan....apa lagi bila 2 orang guru jatuh atas paha lagi tu....mahu pengsan .

Tarik tali antara pasukan rumah lelaki.

Tarik tali antara pasukan rumah perempuan. Yang melucukan ialah rumah hijau ni menangis sebelum tarik tali untuk final no3 dan no 4. Yang depan ni Nur Fatihah, tengah tarik tali dia boleh lepaskan tangan, sakit. hahaha.

Walau pasukan staf lelaki dan staf perempuan kalah, mereka bagi juga hadiah hamper. Kat belakang tu anak didik saya, Si Azlan. Suka sangat masa membahagikan isi hamper ini....bukannya untuk dimakan pun ,ole-ole untuk anak dan cucu.

Comments (0)