Mahalnya Rojak Buah

Posted by Leeza | Posted in

Seperti kebiasaan Sabtu merupakan hari untuk saya dan kawan-kawan berjalan samaada makan, tengok wayang atau shopping. Bertolak dari rumah seawal jam 7 pagi dan akan balik selewat jam 8 malam, kami memastikan 5 tempat mesti kami kunjungi. Hari ini kami pergi ke Jalan India , E-mart di Matang, Wisma Seberkas ,Tabuan Jaya dan Unaco Samarahan. Di India Street saya membeli 2 helai blouse , di E-mart ( macam gudang je rupanya-hodoh sungguh) saya membeli barangan dapur dan Al-Quran ,di Tabuan Jaya pula, saya membuat cermin mata yang baru apabila didapati tahap penglihatan saya meningkat (huhuhu-kata kawan saya, baca novel merosakkan mata) ,di Wisma Seberkas shopping pakaian juga sebab ada sale 70% dan Unaco pun saya beli makanan. Pendekata , hari ini kuasa membeli agak tinggi juga.Oleh kerana di E-mart , kami tak dapat makanan yang kami mahukan dan terpaksa memilih makanan yang ada : nasi ayam dan saya beli nasi ayam Thai sos (RM5.50) .Saya sebenarnya hendak makan nasi ayam tomyam tetapi tiada...sama juga dengan nasi pabrik. Angin jugalah...hampeh. Lain kali takkan menjejakkan kaki ke situ lagi. Maka kami singgah di Gerai Rojak popular di Stone Ice ,Tingkat 5 Wisma Seberkas.


Ini dekorasi gerai tersebut. Cantik dan suasana pun menarik.

Namun tidaklah seindah mana bila ais kacang yang dipesan , aisnya sudah mencair. Saya memesan Mixed Fruit Ais Kacang rm 3.50 semangkuk. Kawan saya memesan ais jagung rm2.80 dan yang seorang lagi ikut pesanan saya.

Inilah makanan yang popular di sini. Rojak buah. Kita boleh memilih apa sahaja buah yang kita inginkan. Kami memilih epal , tauhu, jambu batu, jambu air, honey dew, nenas,carrot dan sengkuang. Itupun bukan sebiji tiap satu tetapi sehiris. Harganya rm 10. Wah....mahalnya. Baik saya beli rojak buah dekat JJ Cafe , baru rm3.50 harganya. Apatah lagi ia dipotong besar-besar....susah nak makan. Ini baru menepati pepatah : Indah khabar dari rupa.

Comments (1)

za..wah bila cat rumah ni za?