Pagi yang Menakutkan

Posted by Leeza | Posted in

2 cermin belakang dewan yang pecah
 Pagi khamis minggu lepas 24 Mac 2011, seperti biasa  saya mengajar kelas Tahun 2 PJK. Giliran lelaki bermain futsal dan ketika kami seronok bermain tiba-tiba Si Ariffin menyepak bola dengan kuatnya sehingga ia melantun dan memecahkan cermin di belakang dewa. Masa itu si Azim pula sedang menjaga gol di bawah tingkap ini. Apa lagi, sebaik bunyi cermin pecah ,Azim dan beberapa murid berlari ke hadapan. Saya begitu cemas melihat keadaan ini apa lagi bila melihat kaca berderai dan terpelanting. Sungguh menakutkan suasana masa itu.
Saya terus mendapatkan Azim dan memeriksa badannya dengan teliti sebab dia yang paling dekat dengan tempat tersebut. Kalaulah Azim lambat bertindak, saya tidak dapat membayangkan apa terjadi seterusnya. Beberapa murid lain yang tidak memakai kasut saya juga periksa dengan teliti. Kejadian ini membantutkan pengajaran PJK dan saya akhirnya dibantu oleh beberapa orang murid membersihkan kaca-kaca tersebut. Bimbang ada yang tercedera jika dibiarkan kaca-kaca tersebut di situ.
Kejadian ini menyebabkan saya terpaksa berunding dengan beberapa orang guru lain untuk membahagi kawasan padang sebagai kawasan untuk mereka bermain. Kejadian ini menyebabkan hati saya masih terkejut dan esoknya PJK kelas Tahun 3 saya tukar kepada permainan badminton sahaja.

Comments (0)