Durian ,sedapnya menjilat jari.

Posted by Leeza | Posted in

RM30 untuk durian-durian ini.
 Saya menyukai durian tetapi saya tidak pandai makan tempoyak. Beberapa minggu ini saya terasa mengidam hendak makan durian. Jika sudah sedemikian maka saya berusaha juga mencarinya. Jumaat lepas ketika saya mengservis kereta di Bengkel kepunyaan Zainal di Kampung Tambirat saya melilau juga mencari kalau-kalau ada durian dijual di tepi jalan. Semasa balik itulah saya ternampak seorang cina mengangkut durian ke tepi jalan. Yessss...rezeki saya. Maka saya terus membuat pusingan U-turn demi hendak membeli durian. Oleh kerana emak saya tidak mahu makan durian, sebiji pun jadilah. Dipendekkan cerita , tawar menawar akhirnya saya memborong ke tiga-tiga durian ini dengan harga RM30. Bila dibuka sebiji kecil itu (percuma) hanya dua ulas sahaja boleh dimakan. Yang sebiji ini sebahagian buruk. Saya memanggil Azizi dan Luqman untuk makan bersama. Luqman juga menyukai durian. Sebiji lagi saya berikan kakak saya yang tinggal di hadapan rumah saya.Dan sebiji lagi, keesokkannya saya membuat 'MANIS DURIAN'.Ia sedap dimakan dengan nasi putih atau roti tawar.
Manis Durian yang diperbuat dari santan dan gula putih.

Comments (0)