Santai hari Sabtu

Posted by Leeza | Posted in

Setiap hari Sabtu saya mengambil peluang untuk keluar berjalan-jalan sambil menguruskan beberapa urusan seperti pembayaran bil-bil dan bank. Sabtu yang lepas bersamaan 3 April 2011, saya dan sahabat saya Noria ke Kuching. Haluan pertama kami ialah Satok. Semasa saya meletakkan kereta di tempat parkir saya hairan kenapa tempat itu gelap gelita. Saya pasanglah lampu kereta. Rupa-rupanya saya terlupa yang saya menggunakan cermin mata gelap....hahahaha. Inilah bahana orang tak biasa menggunakan cermin mata gelap.Namun saya akui, saya selesa menggunakannya ketika memandu dalam keadaan cuaca yang sangat panas. Saya terserempak dengan si Buntit saya ketika berada di Wisma Satok. Dia kalau nampak saya, terus menerkam dan menjerit nama :NEK SU. hahaha...

Saya dan cucu kesayangan saya, Dayang Putri Erwin ( 4 tahun)
Kebetulan saya mendapat tahu kawan saya, novelis Lily Haslina Nasir berada di Kuching kerana ada program PTS dengan POPULAR yang membuat pameran buku di Tun Jugah, Kuching. Maka selepas berjalan dan makan tengahari saya mengajak kawan saya ke sana.
Bersembang dengan Lily Haslina Nasir(penulis AKU ADA KAMU) dan Nurfarihah Iskandar (penulis Dear Yayah)
Kesempatan yang saya sukai ialah apabila berpeluang menyaksikan demonstrasi memasak oleh Chef Hanieliza. Empat resipi yang dipertunjukkan iaitu, Nasi Goreng Tomyam, Salad Tuna, Yogurt Buah-buahan dan Puding Sekelip Mata. Selepas dia memasak kami yang hadir diberi peluang merasa kesemua masakan tersebut. Alhamdulilah, kenyang saya.
Chef Hanieliza sedang memasak sambil berceloteh
Ini pula hadiah yang diberikan oleh penulis Dear Yayah : Biskut Dear Yayah. Sayang pula rasanya nak makan.Terima kasih banyak-banyak.
Sebelum kami balik, kami membeli-belah dahulu. Biasalah, barangan makanan untuk seminggu. Masa inilah baru tahu bahawa stok minyak masak kehabisan di Samarahan.... isk isk, ini mesti kerja peniaga yang hendak menaikkan harga dan mengaut keuntungan.

Comments (0)