HAPPY BIRTHDAY TO MYSELF

Posted by Leeza | Posted in

Asalamualaikum warahmatullahi wabarakatu'.
Sejuta syukur ke hadrat ALLAH SWT, kerana dengan izinNYA , maka usia saya sudah mencapai 43 tahun sekarang. Saya tidak pernah meraikan hari lahir saya ,malahan pernah banyak kali melupakan hari ini. Bukan sengaja melupakan tetapi TERLUPA.
Saya bersyukur sangat-sangat kerana masih mampu bertahan ke saat ini menjaga mak yang tidak menentu kesihatannya. Apa lagi sering menguji kesabaran dengan karenahnya . Syukurlah kerana saya antara yang terpilih menjaga ibu sendiri. Bila saya sudah ketiadaan pembantu. saya sering berat hati hendak meninggalkannya. Namun segala keperluan beliau telah saya sediakan awal-awal. Hanya mengharap pada anak saudara yang bujang dan sering menimbulkan masalah. DOA....itulah senjata saya kini untuk menghadapi segala dugaan .
Apabila meniti ketuaan ini, saya sedar semakin mendekatnya saat kematian. Saya banyak memikirkan betapa saya banyak kekurangan. Betapa saya mengharapkan rakan-rakan yang memahami takkan pernah berputus asa untuk membantu dan menasihati saya. Saya mempunyai satu hasrat , dan hasrat ini saya usahakan juga sedaya upaya. Saya harus mencari jalan untuk mencapai hasrat ini dan dalam masa yang sama tidak mengabaikan mak saya. Allah will show me the way, InsyaAllah.
Semoga saya semakin penyabar dan tabah menghadapi kehidupan ini. Semoga saya tidak akan mengamalkan sikap negatif dan dijauhi penyakit hati . Semoga saya tidak menjadi seorang yang pelupa dan takbur dengan nikmat Allah.....dan saya berusaha untuk menjadi sebaik-baik insan yang ada. Syukur alhamdulilah, saya mempunyai persahabatan yang setia menemani dalam suka dan duka. Saya teringin persahabatan ini berpanjangan hingga ke akhirat.....di sana saya mahu menjadi sahabatnya . Lantaran sahabat-sahabat saya ini begitu hebat dalam ilmu agama , saya takut saya ketinggalan di sana. Saya takut ini akan menjauhkan saya dengan mereka. Maka atas kesedaran ini, diri sendiri yang serba jahil, kenalah berusaha keras untuk menyaingi langkah mereka ke Syurga. InsyaAllah. Hanya saya minta, jangan pernah berhenti doakan saya.
Terimakasih Ya Allah, kerana memberiku kehidupan ini dan memberi peluang untukku bertaubat dan memperbaiki diri sendiri. Terimakasih sahabat-sahabatku, kerana sentiasa ada di sisi.

Comments (0)