Sibuk walaupun cuti

Posted by Leeza | Posted in

Yahoo.....cuti dua minggu, dan bermulalah pekerja-pekerja swasta dan awam yang lain berkata,'seronoknya jadi cikgu...cuti banyak..."Saya tetap mempunyai jadual kerja yang harus disiapkan semasa cuti ini. Alhamdulilah,pagi tadi saya telah selesai memberi taklimat kepada semua guru dan staf mengenai program praktikum KPLI dari IPGM Tun Abdul Razak.Selesai satu tugas. Ketika saya hendak menyiapkan laporan program Nilam saya, saya tercari-cari di mana letaknya 'handydrive' saya. Puas saya mencarinya namun tidak ketemu. Ketika saya menelefon kerani sekolah, rupa-rupanya benda itu tertinggal atas CPU dia...huhuhu.....terpaksalah saya menunggu hari Ahad untuk mendapatkannya. Saya sudah semakin pelupa sekarang....mungkin kerana dalam kepala saya sarat dengan banyak hal yang perlu diselesaikan.

Rasanya esok saya hendak keluar ke bandar Kuching seorang diri, merayau-rayau sebab ada barang yang saya hendak cari.Namun bergantung kepada keadaan kesihatan saya juga. Sejak petang semalam saya mengalami sakit perut, adakah saya tersalah makan semasa jamuan makan hari guru? Semalam saya tak dapat tidur kerana kesakitan. Dan di sekolah ,rupa-rupanya bukan saya seorang yang mengalami hal yang sama, semua rakan sekerja mengalami keadaan serupa.....demi menjaga airmuka staf tersebut, kami hanya bersosek2 sahaja. Dan gangguan ini menyebabkan saya terpaksa membatalkan kelas tambahan untuk tahun 6 petang ini.Tak mengapalah selepas cuti Gawai ,3 dan 4 jun saya akan membuat kelas untuk mereka selama 3 jam sehari.

Isnin dan Selasa adalah masa untuk saya mengecat rumah....warnanya ialah purple.Saya cuma mengecat bahagian dalam rumah sahaja. Bahagian luar dekat raya nanti barulah mengecatnya.Saya mempunyai ramai anak saudara lelaki tetapi saya lebih suka mengecat sendiri sebab mereka ini banyak songehnya....sebelum cat nak pakai papanlah, sarung tanganlah ..bla...bla.Jika tak siap....maknanya selepas balik dari Kuala Lumpur saya akan menyambungnya semula.

Kenapa kisah cinta saya selalu gerhana??? Hahaha...kadang2 cinta ini umpama cucur pisang, sedap ketika panas tetapi tawar ketika sejuk. Kalau teringat cucur pisang....saya dah rasa teringin pulak. Tadi saya mencari tetapi kampung iban sebelah kampung saya sibuk nak sambut Gawai. Kalau time Gawai janganlah nak rajin berjalan, nanti terjumpa driver mabuk lagi. Serik saya.Tak mengapalah , sayapun tak harap sangat sebab dah lali....jika ada jodoh adalah, jika tak ada....tak mengapa juga.Bila dah tua nanti duduk sahaja rumah orang tua atau pergi pusat 'Caregivers'. My friend T said, anak-anaknya dah ready nak hantar dia ke pusat kebajikan orang tua sebab mereka tak nak mummy mereka kesunyian dan duduk sorang2. Hahaha....kesian juga kan.

Saya ingat tak ada orang sudi jenguk blog saya, maklumlah di sini tiada warna ceria. Yang ada adalah realiti kehidupan .Namun saya silap....sebab mereka datang ,membaca dan meninggalkan tanpa jejak. Terima kasih.

Comments (1)

Salam kak
ala jgn camtu, ada je yg sudi dtg umh akk ni itupnkalau tk kena halau hahaha gurau.Mohon saya link blink blonk blog akk ya...pasni sure ramai yg dtg menyinggah tglkn jejak even puan umhnya sibuk brurusan di sana sini.InsyaAllah.
Biarlh umh ni wrnanya tk ceria, asalkn orgnya ceria dn tk mau sedih2 huhu Permisi ya!