Aku sedar aku bz

Posted by Leeza | Posted in


Minggu ini aku memang sangat sibuk.Dan lihatlah betapa penuhnya mejaku dengan buku-buku dan kertas-kertas peperiksaan yang perlu aku semak.Namun sesibuk manapun aku ,masih sempat makan dan minum dengan bestfriend aku Madam T yang duduk di depanku.Namun masa free kami tidak sama.Jadi hanya sekejap2 sahaja kami berdua dapat bercakap tentang hal kami sendiri. Hari ini ketika aku tidak bermaya kerana tidak sihat, dia juga yang memaksa aku makan 'painkiller' yang memang aku tidak suka makan.
Awal pagi lagi aku sudah sibuk memasang litar elektrik yang ringkas untuk murid2 tahun 3 membuat eksperimen tentang electric conductor n electric insulator. Aku memang cepat melenting kalau anak2 muridku tidak membawa bahan2 yang aku agihkan.Namun tidak sampai hati aku nak marah bila melihat muka kesian mereka. Mereka seronok sangat menguji satu demi satu barang yang ada sehingga cincin emas akupun kena uji.
Tak sedap hati aku apabila seseorang merungut apabila terpaksa fotostat kertas soalan sains yang sebanyak 26 mukasurat untuk seramai 35 orang.Nak buat macammana bila soalan sains apabila didwibahasakan memang mempunyai banyak mukasurat.Dan tiba jam 1120, kepala aku sudah mula 'hang' dan mataku dah mula 'blur'.Anehnya , bila jam 1220, aku mula bersemangat ketika masuk kelas tahun 6. Sebabnya aku memang bersemangat hendak membetulkan kesilapan mereka dalam kertas soalan.
Haaa.....banyak lagi tugasku : antaranya laporan program nilam .Aku paling leceh mengira bilangan buku yang dibaca oleh semua murid secara manual.Dan ketika rakanku, meminta aku tukar dengannya untuk kursus pusat sumber, aku menolak sebab aku banyak tugasan.Lagipun, tahun lepas aku sudahpun menghadiri kursus tersebut. 3 hari, banyak yang boleh aku lakukan untuk meyediakan murid-muridku menghadapi UPSR tahun ini.
Dan bagaimana dengan novel-novel aku ? Huhuhu...aku tak sempat membacanya lagi.

Comments (1)

salam kak liza...
mencabar betul kerjaya pendidik ni kan...
selamat maju jaya ye kak...