Sebelum Cuti Sekolah

Posted by Leeza | Posted in

Cuti sekolah akan bermula 29 Mei hingga 14 Jun 2009.Ertinya 2 minggu sahaja lagi.Biasanya hari Isnin menentukan garis dan agenda kerja untuk dilaksanakan seminggu ini.Alhamdulilah biarpun mata saya mengantuk kerana 'sleepless' semalaman,namun saya tetap gembira dan ceria kerana keputusan paper Sains saya untuk kelas Tahun 3,4,5 dan 6 amat memberangsangkan terutamanya tahun 3 dan tahun 6. Satu yang saya amat pasti ,jika anak2 meminati subjek dan gurunya ,prestasi mereka akan mendadak meningkat.Biarpun PPSMI menjadi keluhan semua pihak,namun kami guru berusaha agar murid-murid dapat menguasai kemahiran dan gembira menghadapi persekolahan mereka.
Sambutan Hari Guru peringkat sekolah setelah dimesyuaratkan akan diadakan pada 28 Mei 2009.Saya seperti biasa diberikan tugas menyelia murid-murid.Agaknya kerana saya agak garang menjadi sebab tugas ini menjadi tugas saya sejak dahulu kala. Saya tidaklah garang tetapi jika anak2 nakal, cepat juga tangan saya mencuit mereka.Apa saya nak beli sebagai hadiah pertukaran antara staf nanti ?Belum tahu lagi...kena keluar lagi hujung minggu ini.
Hari ini semua guru sibuk dengan keputusan PTK ( peperiksaan tahap kompetensi) untuk anajakan gaji.Saya tak mengambilnya kerana tahun lepas saya telah mendapat IV dan IV dua paper. Saya layak untuk mendapat anjakan gaji tahun ini ke P2.Namun saya tidak dapat menduduki juga PTK bulan Ogos nanti kerana surat perubahan gaji belum dikeluarkan oleh pihak jabatan. Tak apalah....dudukpun belum tentu dapat IV/IV lagi. Tahun depan saya akan berazam untuk dapat IV seperti tahun lepas....supaya dapat anjakan gaji lagi.( Kalau rezeki itu milik saya....dan jika diizinkan Nya.) Apa yang saya tidak lupa ialah peristiwa katil roboh jam 12 malam ketika saya selesai belajar PTK. Berbaloi jugalah....belajar sampai roboh katil.Yang kesiannya Mak saya amat terkejut, abang dan anak2 saudara berlarian naik ke atas apabila terdengar bunyi bising. Nasib baik tilam tebal, taklah mak saya tercedera. Malam itu bermulalah tidur stail Jepun dan Korea.

Comments (2)

salam liza..
ha.ha.ha..kelakar sungguh, belajar sampai katil patah, memang patutlah dapat 1V..

Salam akak...
hehehe... agaknya badan saya overweight sangat masa itu. sekali nak baring terus patah....58kg overweight ke?