Pernantian

Posted by Leeza | Posted in

Malam ini kak NB balik kampung bersama keluarganya di TURKI. Saya ingat dia sudah berangkat awal pagi tadi. Namun ketika masa rehat, saya menyemak emel dan yahoo messenger menggunakan telefon bimbit , saya dikejutkan dengan kiriman ims dari kak NB .Saya membalasnya dengan pesanan agar dia menjagi diri baik-baik dan jangan lupa pulang.Manalah tahu jika dia tak ingat nak balik, huhuhuhu.

Mungkin ramai guru sudah berseri-seri menunggu cuti sekolah yang akan tiba. Namun saya pening kepala apabila balik dari kelas , saya melihat beberapa surat arahan untuk keluar mesyuarat dan taklimat. Terdapat juga 4 modul untuk ujian PEKA Sains tahun 3,4,5 dan 6.Bererti saya hanya punyai masa sehingga Jumaat ini untuk menyiap kerja2 dan melengkapkan data-data PEKA saya .
Antara aktiviti minggu depan ialah :

23 Mei - membawa semua murid tahun 6 ke SK HJ KELALI, Semera untuk program motivasi dari jam 7 hingga 5 petang. Untuk seharian ini, saya cuma perlu mengawasi murid-murid tersebut. So....saya akan bawa novel 'TUHAN LEBIH TAHU' untuk saya habiskan. Harap-harap masa tu saya tak perlu jadi juru acara bidan terjun lagi. Siap kau , INGELMAR kalau aku kena ganti tempat kau lagi macam last year. Abang saya, Saadi merupakan guru besar...antara lembaga MGB daerah...dialah yang suruh saya ganti. Huh....lain kali tak naklah bro. So strategi saya....duduk jauh-jauh menyembunyikan diri. Tengah slot baru saya akan tampil ke depan.

25 Mei - Mesyuarat Ketua pentaksir sekolah untuk pengendalian dan penyelarasan PEKA di PPD Samarahan dari jam 8 hingga 5 petang. Apa yang merunsingkan saya ialah tempat parking yang terhad di pejabat tersebut. Agaknya saya kena kongsi kereta dengan member lainlah.Siap dengan pesanan bawa laptop, Cd, extension wire dan modul.

26 hingga 27 Mei - Taklimat Pengendalian dan pengurusan praktikum guru KPLI maktab (IPGM TAR samarahan ) Tahun ini tak dapat dielakkan sebab guru pelatih KPLI yang datang adalah major Sains dan Minor BI. Mereka akan berkhidmat dari 22 Jun hingga 23 September 2009. Mereka akan ambil alih kelas saya Tahun 4 dan 5. Tugas sebagai guru pembimbing bukannya ringan sebab saya perlu menyemak hasil kerja kedua2 guru tersebut, menyelia pengajarannya di kelas dan tentulah mereka perlu membuat PEKA Sains. Dan tahun 6.....mereka tak mungkin saya abaikan, hanya 3 bulan sahaja lagi.

28 Mei 2009 - sambutan Hari Guru peringkat sekolah. Yang ini nanti saya ceritakan. Cuma my PK KK dah tadah tangan minta duit makan RM10 untuk jamuan.Saya faham juga sebab 3 hari saya takkan ada di sekolah minggu depan.

Saya rasa saya takde bahan nak kongsi hanya kepala ini penuh dengan kerja, kerja, kerja. Cuti sekolah minggu pertama saya akan penuh dengan kelas tahun 6. Dan minggu ke dua...........yahoo.....tak sabar menanti. Biarlah rahsia.

Comments (1)

Padat betul schedule kamu Za. Tarik nafas panjang-panjang dan lepaskan perlahan-lahan. Ya ghiteww... releks Za... jangan tensyen-tensyen.