Kehilangan lagi.....

Posted by Leeza | Posted in

Mengikut rancangan awal, saya memang berhasrat hendak ke bandar Kuching untuk merayau2...namun entah kenapa terasa malas hendak memandu ke mana2. Saya hanya menghabiskan masa melayani TUHAN LEBIH TAHU.....dan kalau membaca memang saya tidak suka di ganggu dan tidak menggunakan cermin mata walaupun saya rabun.

Tentu sahaja Luqman kecewa sebab memang saya berjanji hendak membawanya ke swimming pool di Samarahan. Bagaimanalah saya nak bawa dia ke sana apabila kakinya terluka terpijak kaca. Khamis lepas dia telah pergi menjala di sungai depan rumah bersama kawan2nya tanpa pengetahuan kami sekeluarga. Saya sudah melarangnya.....dan apabila dia balik petang memang saya pukul. Bukan saya sahaja membebel , maklongnya juga marah2..sebab sungai itu tidak lagi selamat untuk disusuri kerana ada kaca dan buaya. Saya hanya mengingatkannya supaya merawat lukanya sehingga sembuh. Sebelum saya ke KL saya akan membawanya ke swimming pool dan tentu saya akan mengheret sama si Azim.

Petang ,saya berhasrat hendak mencuci kereta kancil hitam saya namun tidak kesampaian kerana hujan turun dengan lebatnya.....Lagipun kawan sekampung datang ke rumah bertanyakan sesuatu.........syhhhh.

Dan selepas maghrib, anak saudara saya ( ibubapa PUTRI) mengajak saya menghadiri kenduri kahwin kawan mereka di KAMPUNG TANJUNG TUANG. Saya tahu mereka ini penakut bila waktu malam....Putri sudah mula meragam bila jam sudah pukul 10 malam, terpaksalah saya mendukungnya di luar rumah.Kami sampai ke rumah sudah hampir 12 malam, dan semua sudah mengantuk. Saya membawa kuih muih bekas kenduri. Sudah menjadi adat setiap majlis kenduri disediakan plastik untuk membawa lebihan makanan dan lauk pulang. Sesampai di rumah saya terus mengadap 2 ekor belangkas rebus di atas meja.....hmmmmm sedap!
Namun sesampai di bilik baru saya sedar saya kehilangan gelang emas saya.....hwaaaaaaaaaaaaaaaa. Mungkin ia tercicir ketika mendukung PUTRI. Inilah sebabnya kenapa saya tidak suka memakai barang kemas....suka membeli tetapi tidak suka memakainya. Ini bukan pertama kali saya kehilangan barang kemas......mak saya marah. Nasiblah....

Comments (0)