Layan Boring

Posted by Leeza | Posted in


Inilah bunga pokok Naga .Ada 3 kuntum sudah berputik. Setiap hari saya mengintainya dan siap berpesan pada kakak saya untuk menyimpan sebiji buah naga untuk saya. Sedangkan saya boleh membelinya sendiri tetapi rasa tanaman sendiri lebih berbaloi.

Kenapa pokok naga ? Ini hadiah untuk kakak Zara yang terkilan dengan pokok naganya yang terbantut, being retarded.( istilah dalam sains PPSMI ). Sebelah pokok naga itu serumpun serai.

Ini merupakan sebahagian pokok tembikai yang abang ipar saya tanam. Sekarang musim tembikai di kampung saya. Dan bermulalah musim batukkkkkk.....Hari ini abang ipar saya menuai buah-buah tembikainya namun sayang dia tak dapat benarkan buahnya membesar lebih lama kerana minggu lepas beberapa biji buah tembikainya dicuri orang. Inilah penyakit yang dialami oleh orang kampung, hasil tanaman tak sempat dituai kerana pencuri-pencurinya suka mengebas hasil titik peluh orang lain.

Pagi ini saya mengajak Putri berposing dengan kebun tembikai atuknya.Tetapi sebelum aksi di atas Putri menggayakan aksi yang sangat melucukan sehingga saya ketawa terduduk. Dan jadilah gambar ini yang saya sempat tangkap.

Nasib baik si Putri ini tidak mengacau buah-buah tembikai atuknya. Dia memang nakal namun mungkin dia tahu buah itu berat ,jadi dia tidak menyentuhnya.

Dia dah marah dan tidak mahu diambil gambar lagi. Sebabnya mama dan abahnya sudah bersedia untuk mengajaknya berjalan. Pasal jalan, Putri memang suka...

Peristiwa ED menginsafkan saya. Semalam saya menghubungi kembali rakan lama saya yang saya anggap saudara saya, ARIZA yang berada di BINTULU. Marah jugalah dia kerana saya menyepikan diri sehingga dia tak dapat mencari saya. Pagi tadi saya terus menelefon Makcik DYG NORIAH ,ibu ARIZA....saya banyak terhutang budi pada beliau. Apa yang buat saya rasa pilu, bila dia menangis dan terperanjat ketika saya menelefon tadi. Makcik, saya akan selalu lawat makcik.....Alhamdulilah beliau sihat walaupun berita tentang ZUL menyedihkan saya.....ZUL cousin Riza mengidap leukemia.....dan baru diketahui bulan mac selesai majlis perkahwinan adikku Ruzaiman. Saya benar-benar insaf bahawa Allah menguji hambanya dalam suka dan duka. Persahabatan bukan dinilai dengan masa tetapi sekali persahabatan terjalin, rasa kasih sayang dan persaudaraan tetap utuh . Itupun jika hati kita benar-benar ikhlas. Bukannya saya melupakan ARIZA dan keluarga yang banyak mencorakkan masa remaja saya, tetapi dibendung oleh rasa rendah diri dengan keadaan saya.....membuat saya sekadar merisik khabar. Mungkin saudaraku Ariza marah dengan hal ini jika dia membaca blog saya.....hehehe.marahlah "JERRY" , saya akan minta hubby awak si "TOM" memujuk awak. Awak ni masih awet mudalah biarpun anak-anak ramai.....syhhhh,jangan bising nanti kak Ina marah....dia nak saya sentiasa puji dia cantik sehingga sayapun boring.

Comments (3)

Zaaaa.... jelesnya akak... macam mana pokok naga tu cantek... dah ada buah lagikkk... buah tembikai pun ada... huahhhh

Putri, nanti sorokkan sebiji buah naga untuk auntie ya. Jangan cakap ngan auntie Za. Nanti kita makan sama-sama. ok. Cute la putri tapi kenapa macam muka... marah ya...

Dalam dunia ini kita tidak punya sesiapa,
kecuali diri sendiri. Dalam kita bersendirian,kita beruntung kerana mempunyai seorang sahabat yang sentiasa memahami dan selalu berada disisi pada waktu kita memerlukannya.

salam kak Zara....bukan auntie za la. She call me NEK SU. She was my granddaughter....hehehe kak Zara dah jeles...yes yes..berjaya my mision today.

salam kakliza..

heheh, memandai jer daku memanggil kakak.. kakyong tahun 1972.. agak2 saper yg lebih tua yer... heheh

best nya ade kebun.. ni di mana ni nama tempatnya?
ooo.. yg sinonet tu cucu nya lah yer.. muda2 dah ade cucu...