Isnin Yang Sibuk

Posted by Leeza | Posted in


Zul merupakan anak saudaraku yang ke 25. Dia adalah anak ke 4 daripada abang aku yang no 4.Dia ni tak suka diambil gambar. kelmarin dia mengikut aku dan ayahnya pergi shopping laptop.Sepanjang perjalanan dia duduk di antara abangku dan aku...sehingga mengantuk. Biarpun begitu, Zul tetap tidak mahu tidur di kerusi belakang. Setiap petang dia selalu menjenguk nenek Amoinya. Jika dia bertemu dengan Putri cucuku yang ke 9, dia menjadi lebih nakal.


inilah gambaran wajah-wajah anak-anak muridku semasa perhimpunan


Setiap isnin menjanjikan kesibukan. Banyak tugasan menanti.Biarpun letih dan tidak sihat sepenuhnya, namun hari ini aku lalui dengan keceriaan. Penawar dukaku pastilah anak-anak itu. Petangnya ada aktiviti gotong royong keceriaan. Kali ini murid-murid tahun 4 menjadi tanggungjawabku. Sebaik aku sampai jam 230 petang mereka sudah menunggu aku di tempat letak kereta.Syukur alhamdulilah, mereka amat rajin sekali. Tugas akupun menjadi ringan. Kami sempat menanam pokok bunga allamanda di tapak bunga kami.Dan apa yang pasti tugas kami selesai sebelum hujan turun dengan lebatnya.





Comments (0)