Cuti yang membosankan

Posted by Leeza | Posted in

Minggu lepas aku menantikan cuti ini kerana seluruh badan dan minda aku bekerja keras.Namun entah bagaimana aku boleh diserang demam panas.Kepalaku sakit sangat...dan aku fikir aku kena migrain....tapi bukan. Kalau migrain hanya sebelah je.Malam Jumaat abangku H call beritahu yang dia n family akan balik ke kampung.Dia nak aku ada di rumah.Setiap kali sesiapa saja saudara2 ku balik memang aku pastikan bekalan makanan sentiasa ada.Dipendekkan cerita, pagi sabtu ketika aku nak start laptop Dell ,ia tak berfungsi pula. Selalu jumpa masalah ini....nampaknya rekod sebagai laptop paling lama bertahan tidak dapat aku kekalkan.Demam macamanapun, aku tetap juga ke dapur memasak untuk abang D yang balik mengejut dengan isterinya.Hmm....dia macam biasa bawa stok makanan.Aku masaklah simple saja...kari ikan pari ( kak ipar aku yang masak), ikan goreng, n sayur tumis kering.Aku ni dah tuapun tetap anak bongsu yang manja....pada abang2 aku mengadu.So, lets them handle dengan cara lelaki.Hari ahad aku sebenarnya malas mahu berjalan2...tapi dah janji dengan abang yang seorang lagi, aku terpaksalah keluar juga. Kami pergi cari laptop dan broadband.Naik turun cari laptop, akhirnya aku beli je acer rm1899.Abang aku ikut je pilihan aku....dia beli jenis yang sama juga.Dan bila sampai rumah...aku teragak2 pasal acer yang aku beli.....entah betul ke tidak.Mana taknya kepala aku masih belum waras lagi....dan esok akan mula bertugas seperti biasa.

Comments (0)