Loyar lok jap.....

Posted by Leeza | Posted in

Semalam aku amat susah hati. Stresspun ada kerana sekotak file peka sains aku bawa pulang. Jadi malam aku tidur2 ayam dengan file2 atas katil. Malam tadi anak2 buahku buat BBQ hati, badal n soseg sebelah rumah.Aku menyempat order juga beberapa cucuk badal n hati. Kan aku kuat makan time stress n susah hati ? Jam 12 , aku sempat lagi bancuh teh n cicah roti 'keben masin' (osborne). Namun semalam aku bulatkan hati, nyalakan tekad untuk submit permohonan untuk master pendidikan.
Pagi ini aku memang amat sibuk. Awal pagi aku berjumpa Boss aku untuk dapatkan referee reference sebagai syarat untuk permohonan. Lepas tu aku minta izin untuk keluar ke sekolah menengah uruskan hal berhenti sekolah Azizi. Lama juga aku kena tunggu PK HEM kerana dia ada kelas. Nasib baik kelas aku cuma jam 1020 hingga 1120.Lastly, Azizi aku tinggalkan untuk tunggu sijil berhentinya siap ditaip, dan aku suruh dia jalan kaki balik rumah. Siap bagi warning, jangan merayau sebab aku akan check dengan neneknya jam berapa dia balik ke rumah. Aku dah cakap, walaupun dia macam bebas, tak bersekolah dan bekerja, aku tetap kawal gerak gerinya. Sebab tu tengok matanya merah, aku sergah tanya....dan aku juga yang malu bila dia jawab : bangun tido , su. Hah, sapa suruh buat masalah, aku takkan percaya lagi.

Khamis depan kan hari guru. Jadi pagi tadi mula cabutan undi untuk menentukan pasangan hadiah anda. Aku kena Pn Mariani. Kawanku Madam T kena Ustaz A. Madam tiada hari ni sebab dia kena pergi mesyuarat dan taklimat PLBS BI. Dia call suruh tukar pasangannya sebab dia tak mahu dgn Ustaz....tak manis. Dia nak dengan aku juga. So, pendekkan cerita aku berurusan dengan pasanganku Kak Ani n Cikgu yang incharge. So settle masalah.... sebab Kak Ani n aku memang jenis tak kisah. Hehehe kalau Kak Ani senang je cerita, belikan kain baju kurung. Tapi kawanku ini ????? Entah apa dia suka ,akupun tak tahu. Tapi aku memang tahu apa kesukaannya dan dia bukan main sikit-sikit, tapi banyak2. hehehe....marahke kawan ? So aku tanya dia sendirilah apa dia nak. Dia tahu aku suka apa....hehehe hobi kami sama cuma aku jenis sikit2.

Esok adalah hari yang aku tunggu-tunggu sebab aku akan mengunjungi sekolah lamaku, SMK TUN ABANG HJ OPENG,PETRAJAYA. Aku akan menemui guru-guruku untuk dapatkan reference .Aku nak cari lecturer aku tapi aku tak tahu di mana dia berada....entah2 dah balik Semenanjung. Aku takut jugalah sebab guru-guruku ini penyakat semuanya. Namun tiada kenangan aku di sekolah itu sebab OPENG lama bukannya di situ.Lokasi Openg sekarang adalah baru sebab sebaik aku habis tingkatan 6, ia dipindahkan ke lokasi sekarang. Kalau lokasi lama aku tahu cerita seramnya kerana aku adalah wartawan yang membuat research, interview dan menulis tesis tentang sejarah sekolah tersebut. Aku dengar cerita dari guru-guru lama sehinggakan pengetua menghalang aku daripada mengetahui cerita tersebut. Sanggup pula beliau interview sendiri pegawai n cikgu tersebut. Tentulah bahannya telah dia edit terlebih dahulu. Kalau tak, sure tesis ini dapat juara peringkat negeri Sarawak. Kami jatuh no2 selepas SMK Betong. Kesan cerita2 seram ini.....aku takut tinggal seorang di asrama dan berjalan malam pun aku takut....apa lagi nak study awal dinihari. OPENG.....aku datang esok....datang dengan karipap untuk guru-guruku.

Comments (2)

Semoga esok semuanya beres dan cepat-cepat proses.

Wah ada BBQ Badal dan hati... katanya malam kantok banget tapi boleh makan-makan sampai lewat malam ghitewww...

Salam kak Zara...time za sms malam tadi memang za dah tido. tetapi budak2 tu bbq bawah bilik tingkap bilik tido za...so bau badal n hati panggang....buat mata saya terbangun....bukan za join mereka, tp luqman hantar ke bilik .(room service). Bahan2 itupun mrk buat sendiri...sedap.