Share with me

Posted by Leeza | Posted in


Inilah jalan menuju ke sekolah aku. Pagi tadi keadaan berkabus tebal menandakan bahawa cuaca hari ini memang akan panas.Lantaran itu aku terpaksa memandu dengan memasang lampu.Rasanya aku tidak lewat hari ini memandangkan si LUQMAN awal pagi sudah turun ke sekolah. Lega rasanya hati aku, bermakna aku tidak perlu mengenakan tindakan yang brutal untuknya. Sebolehnya aku tak ingin menyakiti tubuh badan kanak-kanak. My friend said : Sayang sepenuh jiwa biarlah di hati dan jangan sayang dibelai-belai, mereka takkan menghargainya.Tahu apa ugutan aku semalam pada si LUQMAN ? " Usu tak perlu guna rotan , kalau esok kamu tak ke sekolah rasalah penampar sulung usu."Dan petang ini aku lihat dia tidak berkeliaran di kampung bermain guli sebaliknya melepak di depan TV melihat astro ceria bersama kawan-kawannya.

Hmmm, jangan jeles ya....ini novel-novel yang aku beli sebagai balas dendam pasal tak dapat ke KL semasa pesta buku dulu.Dan ia sampai apabila staf yang aku suruh mengambilnya dari pejabat pos. (jahat aku ni....suka buli orang tua....)Kelihatan macam dah dibukakan??? Beginilah rupanya yang tiba dari pejabat pos. plastik terkoyak dan kertas pembungkuspun koyak. Apalah sistem pos malaysia ini...di luar dokumentasinya ada dinyatakan buku.Tebuk sikit-sikit dan intai cukuplah...yang tangan ngengat sangat nak koyak habis...apahal?Agaknya kena baling tak....ganas la.Dan member aku cepat pula ambik satu baca sinopsis...sampai aku kata " haittt, tangan tengok kotor ke tak, jangan pinjam,aku lom rasmi n bungkus dengan plastik dulu....."

Ini satu-satunya yang ada dalam simpanan aku. Tentulah tahu sapa tu. Itulah aku dan abang Dee.Aku kemas je...abang aku pulak tak pakai selipar sebab dia merajuk n menangis. Kalau dia jenguk sini mesti marah2.....woit brother jangan marah nanti kaki tu tak baik lagi.

Dan inilah buah hati aku., Mak dan bapak. Arwah bapak aku memang lebih rapat dengan aku dan mak pulak lebih rapat dengan abang-abang aku.So semasa arwah ayah meninggal aku tak menangis tetapi berbulan dan bertahun aku merinduinya.Semasa hayatnya beliau banyak bergaduh dengan aku.....tetapi selepas bertengkar mulut dan pendapat, biasanya kami berdua sama-sama mengalah. Namun arwah ayah banyak meninggalkan pesanan padaku.....dan satu yang aku tahu : DON'T TOO CLOSE BECAUSE TOO MUCH IS NO GOOD. Apa yang pasti kata-kata ini ada iktibarnya sebab aku sering dilukai. Dan kerana trauma inilah membuat aku mengigau malam tadi.....aku harap trauma ini berakhir setelah pertemuan aku dengan kakak NB Jun nanti.Semoga aku dapat menemui ramai kawan blogger dan novelis-novelis yang aku minat dan kagumi.

Comments (1)

Cute la girl yang pakai tokchang tu.

Tiada yang lebih indah daripada melalui saat-saat bahagia dan mengingati saat-saat dulu dan sekarang. Nostalgia terindah itu akan terus menjadi kenang-kenangan buat selamanya.