SYUKUR ALHAMDULILAH

Posted by Leeza | Posted in

 Saya amat bersyukur ke hadrat Allah SWT kerana dengan izinNya saya berpeluang menghabiskan hujung minggu ini 25 Februari hingga 27 Februari di rumah novelis idola saya , kakak Norhayati Berahim bersama dengan Khamisah Mohd Nazri. Apa lagi saya terpilih untuk menjadi pengulas buku dan penerbanganpun ditaja oleh beliau. Terimakasih tidak  terhingga atas segala-galanya .Terimakasih Khamisah kerana mencadangkan kepada kak NB untuk memilih saya menjadi pengulas buku. Saya harap ulasan saya cukup baik untuk ditonjolkan .Bila ingat balik , malu saya dengan perangai diri sendiri.Maaf berjuta kali atas segalanya.


Pertama : saya berpeluang berkelah bersama keluarga Kak NB dan geng Pizza (Ridzuan Jaafar dan Khamisah Mohd Nazri) di Taman Lipur Ulu Bendul Kuala Pilah , Negeri Sembilan. Sungainya panjang dan airnya pula sejuk. Yang amat mengkagumkan ialah kebersihannya terjaga. 
Mula-mula memasang khemah. Teta pun tolong sama.
Bergambar beramai di depan khemah . Pak Seyit pun termasuk dalam gambar.
Kak NB menjamu selera sebelum masuk ke dalam sungai. Kelihatan si Atok Baby sedang melayan si Babynya.
Kedua : Saya dapat merasa semua makanan yang saya teringin hendak makan. Takoyaki yang pertama saya rasa, kebab turki juga pertama kali saya makan di Majlis harijadi anak Puan Benazir ,Yassin, mangga  yang enak dari pokok mangga depan rumah Kak NB, air tangan Kusyi , sambal Bilis, air tangan Khamisah , air teh tarik dan bihun goreng, biskut tart nenas dan biskut Kak Halimah Awang.
Takoyaki yang sedap. Makan dua sahaja sudah kenyang. Dan kak NB telah memasak spaghetti meatball nya yang saya minati.



Ayam roasted yang juga sedap.

Cucur Cengkodok Udang yang sedap juga.

Bihun goreng yang digoreng oleh Khamisah. Sedap.
Sambal Bilis yang istimewa hasil tangan wartawan Harian Metro dan juga novelis ,Kusyi  Hirdan. Sedap dimakan dengan nasi lemak.
Akhirnya saya dapat merasa apple pie di Mc Donald ,LCCT .
Ketiga : Saya turut membawa beberapa oleh-oleh yang istimewa dari Kuala Lumpur.


Puding jagung yang kak NB buat sejam sebelum saya bertolak ke LCCT. Saya beberapa kali menanyakannya , sempatkah kak? Ini membuatkan mereka berdua gelakkan saya. Mana saya tahu buat puding ini cuma ambil masa 10 minit sahaja.
Coklat yang kak NB buat dan disaksikan oleh saya dan Khamisah.  Nampak mudah tetapi banyak yang perlu diketahui seperti jenis coklat, penjagaan api, spatula coklat dan jenis pewarna coklat tersebut.


Samosa dan begedil kentang yang Kak NB berikan kepada saya dan kakak saya.
Set sudu hadiah daripada Kak NB kepada kami dua beradik.
Selonggok roti sebanyak RM50 untuk saya bawa pulang. Ketika membelinya di emporium LCCT, banyak yang telah habis., terutama Gardenia dan High5. Hahaha  tangan cilik tu ialah si Buntit ,Putri.

Ke empat : Saya berpeluang melihat benda baru dan belajar banyak perkara terutama tentang kepercayaan dalam persahabatan. Saya sedar saya perlu jauhkan penyakit hati iaitu merajuk dan cemburu agar saya tidak kehilangan sahabat-sahabat saya. 
Pertama kali melihat pokok getah yang ditoreh sebegini secara realiti
Permandangan menarik bagi saya, Kepala Paip paling besar milik SYABAS di KL.
Terimakasih atas segala-galanya. Terimakasih Qaisara Seyit Kara yang menumpangkan bilik kesayangannya untuk ditiduri. Terimakasih  Kak NB dan Suami yang bersusah payah menumpangkan kami dan membawa kami berjalan-jalan. Terimakasih Bibik yang rajin memasak dan melayan kami.Juga terimakasih Kham yang rajin membuli dan menemani saya di sini.Hanya Allah yang dapat membalas segalanya.

SYUKUR ALHAMDULILAH ATAS NIKMAT YANG ALLAH BERIKAN KEPADA SAYA DAN INSYAALLAH SAYA HARUS BERSYUKUR DENGAN APA YANG SAYA MILIKI SEKARANG.
TERIMAKASIH SAHABAT-SAHABAT SAYA KERANA MENYAYANGI SAYA DAN MENYEDARKAN SAYA TENTANG KESILAPAN SAYA.  I LOVE YOU ALL SELUAS ANGKASA....:)

Comments (1)

salam kak....amboi kak liza...sakan nampak....ish tak sabar kite tau....lama lagi ke...hehhe...kak sayu hati tak tau kenapa bila nampak kak NB...badan pun nampak kecik je dari biasa....kak NB nampak betul tak sihat...
kak aduh kak tak tahan kite tengok longokan roti ....hmmm...ha tunggu nanti t beli berapa longok ha tau la ...heheheh