PESTA ASAJAYA

Posted by Leeza | Posted in

Minggu lepas pada hari Ahad 27 Mac 2011,saya ,kak Pek dan Luqman telah mengunjungi Pesta Asajaya di Kompleks Sukan Asajaya. Antara acara yang diadakan pada hari itu ialah pameran tani, Liga Samarahan futsal lelaki dan perempuan, sukaneka dan cabutan bertuah. Ketika sampai di sana didapati banyak motosikal , kereta yang memarkir di kiri kanan jalan. Ini menyebabkan kesesakan dan polis dan rela terpaksa campur tangan. Bila dilihat pada fizikalnya , kita dapati pesta ini tentu hebat sehingga ada yang membawa bayi yang masih kecil. Kasihan melihat bayi-bayi ini dibawa meredah teriknya mentari.
Sebahagian pengunjung pesta.

Kuih muih kering antara jualan yang ada

Jualan Pakaian Lelong.
Malangnya pesta ini sangat mengecewakan kerana tiada gerai yang benar-benar menarik minat kita untuk membeli barangan tersebut. Hanya yang banyak terdapat ialah gerai menjual burger dan air. Alangkah eloknya jika ada gerai menjual ABC spesial, buah-buahan tempatan seperti durian, mangga, tembikai ,atau gerai menjual makanan seperti keropok lekor, mi goreng, nasi ayam penyet dan sebagainya. Saya hanya tertarik dengan burung puyuh goreng . Harga seekor ialah RM5. Saya membeli dua ekor.
Burung puyuh goreng RM 5 seekor.
 Kami tidak lama berada di pesta ini kerana bila kami menjenguk dewan tempat mengadakan Liga Futsal, baru kami hendak menjenguk muka kami hampir terkena bola yang ditendang. Nasib baik ada jaring ynag merentang. Apa lagi komen kakak saya: tak berani aku tengok main bol ini. Seterusnya kami terus ke Pekan Asajaya membeli beberapa barangan...dan kami dibelanja oleh abang saya Saadi  minum di gerai . Kami akhirnya membeli tudung jualan murah RM15 sehelai.
Semasa perjalanan pulang kami melihat sebuah motosikal menarik. Gambar ini Luqman yang ambil..hahaha.
Seorang ayah membawa anak-anaknya melihat pesta .

Comments (0)