Gambar Teta

Posted by Leeza | Posted in

 Qaisara Seyit Kara  saya temui buat pertama kalinya semasa Pesta Buku Kuala Lumpur 2009 di The Mines . Masa itu usianya baru 3 tahun. Dia anak yang comel, mempunyai rambut yang sangat cantik. Wajah apa tah lagi. Masa umur 3 tahun dia sudah pandai bergaya di hadapan kamera. Senyum manisnya takkan pernah lekang daripada seulas bibir manisnya.
 Semakin meningkat usianya hingga 5 tahun sekarang, dia semakin pandai bergaya di hadapan kamera. Cara berpakaian pun cantik . Apa tah lagi uminya jenis yang suka melihat anak gadisnya sentiasa bergaya.
 Kali ini  pertemuan saya dengannya membuatkan  saya melihat perubahan yang sangat ketara pada Qaisara. Inilah hasil pembelajaran di sekolah. Setiap kali dalam perjalanan dalam kereta dia menyanyi lagu-lagu dan membaca ayat-ayat Al quran pendek dengan gaya tersendiri. Saya tertarik dengan lagu dan gaya yang disampaikan oleh Qaisara. Menarik. Secara tidak langsung saya belajar seseuatu daripada kanak-kanak berumur 5 tahun ini. Pendidikan awal kanak-kanak jika kena gayanya akan menjadikan kanak-kanak itu menguasai dengan baik hasil pembelajaran. Lebih-lebih lagi dalam menghafal ayat-ayat Al Quran, ada gaya tersendiri yang memudahkan kanak-kanak berumur 5 tahun menguasainya. Terimakasih kepada anak kecil ini sebab memberikan saya pengetahuan dan cara pendekatan yang sesuai untuk kanak-kanak peringkat awal persekolahan.
 Setiap kali saya ke rumahnya , dan semasa balik saya mesti mengambil gambar bersamanya. Tengoklah duduknya sudah mencecah leher saya. Setahun lagi mesti dia kelihatan tinggi .
Hahaha...asal muka tu Teta? Macam bosan sahaja....hahaha.

Comments (0)