Cuti Pertengahan Penggal 1 /2011

Posted by Leeza | Posted in

Asalamualaikum rakan-rakan pembaca.
Cuti kali ini bermula 12 Mac 2011 sehingga 20 Mac 2011 selama seminggu. Meskipun saya tidak ke mana-mana untuk bercuti namun cuti saya kali ini dimanfaatkan dengan sepenuhnya sehingga tiada ruang untuk rasa bosan menjenguk.
Kebetulan ada beberapa tugasan sekolah yang perlu saya siapkan samada memeriksa kertas ujian Sains murid-murid saya, atau urusan dokumentasi beberapa bahagian  yang saya uruskan.  Apa yang saya hendak pastikan ialah tugasan ini siap sebelum cuti berakhir. Bila berbicara pasal tugas , saya seakan teringat impian yang satu itu...mungkin akan memikirkannya dengan serius.

Satu aktiviti yang juga saya hendak lakukan semasa cuti ini ialah hobi memasak. Saya mahu mencuba beberapa resipi baru seperti yang saya selalu lakukan. Lakukan sesuatu yang menggembirakan diri sendiri.

Hairannya sabtu dan ahad sudah menjadi kebiasaan majlis perkahwinan diadakan terutamanya semasa cuti. Ini bermakna saya tidak dapat memilih sabtu dan ahad sebagai hari untuk keluar dari US pada masa cuti ini. Saya memilih satu hari untuk saya lakukan kesemua aktiviti rasmi dan penting tersebut dan hari-hari lain lebih suka berada di rumah melayan emak saya.

Banyak sebenarnya aktiviti yang boleh dilakukan ketika berada di rumah....kebetulan saya cuba melatih diri untuk malas berjalan...malas memandu sebenarnya.

Comments (0)