HADIAH UNTUK EMAK

Posted by Leeza | Posted in


Saya sebenarnya banyak entry hendak dikongsi bersama rakan-rakan dan pembaca blog. Inilah wajah mak saya yang berada di kerusi roda, hadiah dari sahabat-sahabat saya. Pada Jumaat lepas saya ke Kajang untuk menghadiri shooting program TV1 Aksara yang dijangka ditayang bulan Mei nanti...insyaAllah. Selama beberapa minggu ini saya perasan sahabat-sahabat saya sibuk sangat sehingga saya rasa saya macam dilupakan...hehehe rajuk orang tua. Kemudian siap ada sesuatu yang buat saya rasa something fishy....macam ada komplot je. Mereka pula dengan selamba buat dek je dengan saya.

Terimakasih sahabat-sahabat saya yang terlalu sayangkan saya. Surprise ini membuat hati saya terasa bagai bom meletup...sedih sangat. Buruk muka saya menangis. Sebenarnya saya sudah berhasrat Sabtu hendak mengajak kak NB untuk survei kedai menjual kerusi roda untuk mak saya. Saya mencari yang ringan supaya mudah saya mengangkatnya. Saya berasa sangat bersalah kerana berprasangka sahabat-sahabat saya ini tidak sayangkan saya. Maafkan lah saya...maaf berbanyak-banyak kerana mempunyai penyakit hati seperti ini. Ampunkan saya ya Allah. Mereka telah berusaha mencari kerusi ini dan berkongsi membayar harganya. Bila saya ceritakan pada mak, dia marahkan saya. Dia sukakan kerusi ini dan berkali-kali menyampaikan terimakasih kepada kawan-kawan saya.

Saya tahu saya amat bertuah mempunyai sahabat-sahabat seperti ini yang sentiasa ada ketika saya memerlukan . Terimakasih berjuta kali. Maaf juga berjuta kali. Saya takkan melupakan kesilapan ini, kesilapan membuatkan mereka kecewa dengan saya terutama dia yang tersayang. Hanya Allah sahaja yang dapat membalas jasa-jasa kalian. Saya mohon jangan sesekali berputus asa untuk menjadi sahabat saya kerana saya sangat memerlukan kalian. Jika kalian tinggalkan saya , saya takkan jumpa yang lebih baik dari kalian.

Kak NB sampai pejam mata mencuba kerusi roda ini.....saya belajar menggunakan kerusi roda ini. Dan sebaik sampai, emak amat terharu dan dia yang mula kelihatan lemah kerana demam terus bangun mencuba kerusi roda yang baru.

Comments (0)