Buat Seorang Kawan....

Posted by Leeza | Posted in


Kawan terbaik kawan yang mendoakan
Kawan yang mendoakan hidup yang aman
Kawan yang baik kawan yang setia
Setia di dunia, setia di sana

Kawan terbaik cermin tidak berdusta
Hanya dia yang bisa mencantikkan
Kawan bersama suka dan duka
Kawan menangis dan juga ketawa
Setia di dunia, setia di sana

Kusyi Hirdan
15-12-2010

Inilah hadiah istimewa yang penulis novel "Galau Di Hati Seri" dan "Harga Cinta" kirimkan melalui Kamisah Mohd Nazri semasa rombongan Kakak Norhayati Berahim datang bercuti ke rumah saya baru-baru ini. Pada awalnya beliau dan suami merancang turut serta dalam rombongan tersebut malahan merekalah yang terawal menempah tiket penerbangan. Pada saat-saat akhir ,pemergian mereka terpaksa dibatalkan kerana perginya arwah ibu mertua beliau ke rahmatullah. Saya mula mengenalinya melalui novel "Galau Di Hati Seri", kemudian menemuinya secara 'live' di Pesta Buku Antarabangsa KL 2010. Beliau seorang yang peramah , baik hati dan mesra. Kemudian jiwa 'anak-anak' yang masih ada dalam diri membuatkan saya tidak menghadkan umur bacaan saya dan novel-novel remaja beliau turut saya miliki untuk dibaca. Tulisannya mantap dalam Harian Metro dan isu yang dipaparkan di ruangan HATI membuat saya menyelak laman tersebut terlebih dahulu setiap kali membeli akhbar tersebut. Terima kasih Kusyi Hirdan...dan saya baru tahu nama penuh awak pada sampul buku yang masih saya simpan.....keturunan raja rupanya. :)

Persis dua rangkap sajak yang dihadiahkan ini, terima kasih kerana menganggap saya salah seorang kawan awak....betul, kawan terbaik ialah kawan yang sentiasa mendoakan keberkatan hidup kita. Semoga kita terus bersahabat di dunia dan akhirat...amin.

Comments (0)