Ahad : Just Stay At Home

Posted by Leeza | Posted in

Hari ini mak saya nampak lebih sihat dari hari-hari yang sudah. Cuma saya rasa pening-pening sedikit. Sejak akhir-akhir ini kesihatan diri saya tidak begitu baik. Setelah berjumpa doktor pakar, semangat saya seakan merudum . Sejujurnya tidak ingin melalui kembali detik-detik bergantung dengan pil-pil dan berulang-alik ke doktor pakar setiap minggu. Namun apa harus saya lakukan, apa pilihan yang saya ada? Sekarangpun saya sesekali culas memakan ubat yang diberikan oleh doktor. Juga saya tidak mahu memberatkan otak saya untuk memikirkan langkah-langkah yang harus diambil seterusnya. Ya...keputusan itu di tangan saya sendiri.

Hari ahad hari yang santai. Saya mulakan sarapan pagi dengan bihun tomyam untuk menghabiskan saki baki tomyam semalam yang ketiadaan ayamnya. Alhamdulilah kerana masih diberi kesempatan oleh ALLAH untuk hidup sihat dan menikmati juadah seperti ini. Saya perlukan ketenangan untuk memikirkan langkah-langkah seterusnya. Saya tahu ia menuntut pengorbanan yang bukan sedikit. Banyak sebenarnya. Namun saya belum bersedia untuk berkongsi galau hati ini dengan ahli keluarga saya. Keputusan di tangan saya......dan saya harus mengalih hala tuju tugas ini. Ah...lupakan sahaja. Bukankah hari ini hari Ahad , hari untuk kita bersantai dan bergembira. Maka, biarlah saya tenggelam dengan novel terbaru dari NB kara ini...novel Nora Ismail. Saya berharap setelah membacanya saya dapat kembalikan senyuman dalam diri saya sekarang....semoga dapat kembalikan semangat yang kian merudum ini.

Comments (0)