Aktiviti Cuti : Recycle

Posted by Leeza | Posted in


Selain mengecat dan mengemas, salah satu aktiviti masa senggang saya ialah mengumpulkan barangan yang boleh dikitar semula. Antaranya ialah tin minuman aluminium ini. Menurut sumber yang entah betul ke tidak, kononnya pin pembuka tin ini bernilai tinggi dan digunakan untuk membuat kaki palsu. Tidak pula saya menyemak kesahihan pernyataan ini. Tapi pembeli besi buruk enggan membeli pin ini ,katanya terlalu mahal dan mereka tidak mampu.

Tin-tin ini perlu dilenyekkan dahulu . Saya menggunakan tukul untuk melenyekkannya. Sekilo tin ini harganya rm3.00. Jadilah kan....untuk beli gula kah atau untuk beli air. Hahaha....Sudah banayk barang yang saya buang ke tempat pembuangan sampah di Asajaya. Sudah 4 kali saya mengangkut benda-benda buangan ini dan biasanya sekumpulan manusia akan menyelongkar plastik-plastik hitam tersebut dan memilih barang-barang yang mereka mahukan. Sempat saya berpesan ,janganlah diselerakkan sampah-sampah yang telah saya buang.

Comments (0)